مهم‌ترین عواملی که باید هنگام خرید بخاری برقی در نظر بگیرید

در این مطلب، نکاتی برای خرید بخاری برقی بیان شده است.

 

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که زمستان در گوشه گوشه‌ای کشور نمایان شده است، زمان مناسبی برای ارتقاء بخاری یا تعویض کامل بخاری برقی است.

بخاری برقی بهترین راه برای از بین بردن لرز‌های زمستانی و گرم نگه داشتن خانه و احساس خوشبویی است، با این حال وقتی نوبت به انتخاب بهترین بخاری برقی می‌رسد، فاکتور‌های مختلفی وجود دارد که باید آن‌ها را بخاطر بسپارید.

خوشبختانه این مقاله ۶ مورد از مهمترین فاکتور‌ها را هنگام خرید بخاری برقی برجسته می‌کند تا در وقت تحقیقاتی شما صرفه جویی کند.

بزرگترین عواملی که باید هنگام خرید بخاری برقی در نظر بگیرید

نوع بخاری

هنگام انتخاب بخاری برای خانه خود، اولین چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید، نوع بخاری برقی است که مناسب خانه شما باشد.

انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد هر یک از این‌ها برای خانه‌های مختلف مناسب است. مثلا:

بخاری‌های تابشی

این بخاری‌ها برای استفاده شخصی مانند محل کار یا اتاق خواب مناسب هستند، آن‌ها با تابش گرما از یک بخش گرمایش داغ کار می‌کنند.

بهترین نکته در مورد این بخاری‌ها ارزان بودن آن‌ها است. با این وجود، در مورد گرم شدن اتاق‌های بزرگ یا فضا‌های بزرگ آن‌ها چندان عالی نیستند.

بخاری‌های ستونی پر از روغن

این نوع بخاری‌ها از برق برای گرم کردن روغن در ستون یا "باله"‌های آن استفاده می‌کنند. سپس گرما به محفظه منتقل شده و در نهایت به هوای خارج از بخاری تابانده می‌شود.

بزرگترین عواملی که باید هنگام خرید بخاری برقی در نظر بگیرید

بخاری رادیاتور پر روغن

این نوع بخاری برای مدت طولانی استفاده مناسب است؛ بنابراین اگر به دنبال بخاری هستید که بتوانید یک شب آن را بگذارید، این نوع بخاری برای شما بهترین است.

آن‌ها همچنین به عنوان بخاری‌های ذخیره سازی شناخته می‌شوند.

بخاری‌های همرفتی و پنلی

این نوع بخاری با کشیدن هوای سرد روی عنصر گرم کننده برقی کار می‌کند. هوای گرم شده به سمت سقف بالا می‌رود در حالی که هوای سرد در یک چرخه بی پایان به سمت پایین حرکت می‌کند.

این بخاری‌ها برای گرم کردن یکنواخت و سریع یک اتاق عالی هستند با این حال، یک نقطه ضعف بزرگ در این نوع بخاری‌ها این است که آن‌ها بسیار پر سر و صدا هستند. آن‌ها معمولاً در حمام‌ها یافت می‌شوند.

بخاری فن دار

بخاری‌های فن با دمیدن هوای گرم کار می‌کنند. آن‌ها با فن‌های ساخته شده قدرتمندی تولید می‌شوند که هوا را از مسافت طولانی منفجر می‌کنند. آن‌ها به طور کلی برای کوچکتر و قابل حمل بودن طراحی شده اند.

بزرگترین عواملی که باید هنگام خرید بخاری برقی در نظر بگیرید

بخاری فن دار سرامیکی

این نوع بخاری‌ها نسبت به بیشتر بخاری‌های برقی نیز کوچکتر و قابل حمل هستند. آن‌ها قادر به گرم کردن یک اتاق به طور مساوی و سریع هستند.

ظرفیت گرمایش

این عامل مهم دیگری است که باید قبل از خرید بخاری برقی مورد توجه قرار گیرد. قبل از خرید بخاری برقی خود، باید میزان توان مورد نیاز برای گرم شدن خانه را ارزیابی کنید.

هرچه قدرت بیشتر باشد، بخاری اتاق‌های بزرگ را بهتر گرم می‌کند؛ بنابراین، اگر بخاری برای یک اتاق کوچک می‌خواهید باید به دنبال بخاری کمتر از ۲KW باشید. به این ترتیب بخاری خواهید داشت که به طور موثر شما را گرم می‌کند و مقرون به صرفه است.

بهره وری انرژی

اکثر بخاری‌های برقی در واقع ۱۰۰ ٪ کارآیی دارند. این به این دلیل است که آن‌ها تمام برق را به گرما تبدیل می‌کنند.

با این وجود می‌توانید از طریق عایق بندی، متوقف کردن نشتی و استفاده از فن‌های سقفی، کارایی بخاری خود را افزایش دهید.

با استفاده از ترموستات می‌توانید کارایی بخاری برقی خود را افزایش دهید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا استفاده غیرضروری از بخاری را کاهش دهید.

بزرگترین عواملی که باید هنگام خرید بخاری برقی در نظر بگیرید

ایمنى

به طور کلی، بخاری‌های برقی به شرط استفاده صحیح از آن‌ها بی خطر هستند، با این وجود بعضی از مدل‌ها بیش از حد گرم می‌شوند که ممکن است به خصوص در مورد کودکان یا حیوانات خانگی مسئله ایمنی ایجاد کنند. چنین مدل‌هایی را نباید برای مدت طولانی روشن نگه داشت.

قوانین کلی دیگری نیز برای استفاده از بخاری برقی وجود دارد. به عنوان مثال، هنگام استفاده از بخاری نباید چیزی را روی آن قرار دهید یا آن را بپوشانید.

مدل‌های دیگر دارای ویژگی protection tilt protection come هستند که به هیتر اجازه می‌دهد هر زمان که کج شود، به طور خودکار خاموش شود.

بودجه

اگر با بودجه محدود کار می‌کنید، توصیه می‌شود که به سراغ مدل‌های کوچکتر بروید که دارای مزیت هایی نیز هستند.

از طرف دیگر، مدل‌های گران قیمت بهتر کار می‌کنند و ماندگاری بیشتری نیز دارند. علاوه بر این، آن‌ها از مدل‌های بخاری برقی ارزان‌تر به نظر می‌رسند.

بزرگترین عواملی که باید هنگام خرید بخاری برقی در نظر بگیرید

هزینه راه اندازی بخارى

این جنبه مهم استفاده از بخاری برقی است. به طور کلی، بخاری‌های قابل حمل کوچکتر، هزینه‌های کارکرد کمی دارند.

در عین حال، بخاری‌های برقی بزرگتر هزینه بیشتری برای کار دارند؛ بنابراین، اگر بخاری پرقدرتی را انتخاب کنید که مدتی طول بکشد تا اتاق را گرم کند، بدیهی است که هزینه‌های بالایی را متحمل خواهید شد.

یک روش ساده برای کاهش هزینه‌های جاری شما خرید بخاری است که دارای کنترل ترموستاتیک است. این نوع بخاری فقط در صورت لزوم روشن و خاموش می‌شود.

در نتیجه

برخی از مدل‌های بخاری برقی مجهز به ویژگی‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها را راحت می‌کند؛ بنابراین، اگر می خواهید بخاریی خریداری کنید، از مواردی که به راحتی تمیز می‌شوند و یا دارای انبار سیم هستند، انتخاب کنبد.

وزن بخاری نیز بسیار مهم است، به خصوص اگر بخواهید بخاری قابل حمل خریداری کنید.

ویژگی مهم دیگر طول طناب است. فاصله شما از سوکت چقدر است که می‌خواهید بخاری خود را قرار دهید؟

به دنبال بخاری‌های برقی باشید که با کنترل از راه دور ارائه می‌شوند. این یک ویژگی عالی است که با چند مدل ارائه می‌شود. با استفاده از این ویژگی می‌توانید بخاری خود را از راه دور روشن و خاموش کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من که نفهمیدم کدوم بخاری برای خرید مناسب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
بخاری برقی بسیار پر مصرف هستند من یک بخاری برقی کوچک 2000 وات خریده بودم سال گذشته ماهی 250 هزارتومان هزینه برقش می شد و امسال مجبور شدم یک بخاری گازی بخرم و بخاری برقی را بگذارم کنار و دیگر استفاده نکنم بخاطر هزینه سرسام آور برق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۷ ۲۸ دی ۱۳۹۹
بخاري برقي و گازي = خطر آتش سوزي
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۱۱ ۲۹ دی ۱۳۹۹
بخاری خارجی این مشکلات راندارد
آخرین اخبار