نامه سرگشاده مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان به استاندار

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان خطاب به موهبتی استاندار این استان در پی اهانت او به خبرنگاران رسانه ها در جلسه "شورای برنامه ریزی و توسعه استان نامه نوشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمود دولت کردستانی مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان خطاب  به موهبتی استاندار استان در پی اهانت او به خبرنگاران رسانه ها در جلسه "شورای برنامه ریزی و توسعه استان نامه نوشت.

در تاریخ ۲۴ دی ماه ۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم

محضر استاندار  سیستان و بلوچستان ،
دوست و برادر ارجمندم جناب آقای مهندس موهبتی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیق برای حضرت عالی و همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، خصوصاً مدیران عزیزی که در استان سیستان و بلوچستان خدمت می کنند .

از این که به این سبک و سیاق نکاتی را به استحضار حضرت عالی می‌رسانم ، پیشاپیش عذر خواهم و اعتذار مرا بپذیرید .

سعادت حضور در جلسه " شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان " را که درتاریخ ۲۴ دی ماه ۹۹ برگزار شد ، نداشتم ،اما با رویت چند باره فیلم فرمایشات شما از محتوای جلسه و نوع نگاه حضرت عالی مطلع شدم ، به حسب وظیفه بر آن شدم نکاتی را به عنوان برادر کوچکتان تقدیم حضور و پیشکش محضرتان کنم تا شاید به فرمایش امام صادق "علیه‌ السلام" عمل کرده باشم که فرمودند : أحَبُّ إخواني إلَيَّ مَن أهدى إلَيَّ عُيوبي .

جناب آقای موهبتی بزرگوار ، حتما استحضار دارید وقتی شما عنان صحبت و اختیار تریبون را به دست می گیرید ، علاوه بر اینکه در جایگاه یک مومن انقلابی، حاضران را مستفیض می فرمایید ، به عنوان استاندار یک استان و نماینده عالی دولت هم به شما نگاه می شود .

به استحضار عالی جنابتان برسانم ، رسانه های استان با کمال نجابت و توجه به اوضاع و احوال اقتصادی، تحریم هاو تهدید ها و شرایط فعلی و لحاظ کردن شرایط امنیتی و حساسیت های قومی و مذهبی و... همواره در کنار مجموعه‌ های خدمتگذار نظام بوده اند و البته همواره به عنوان نماینده و زبان گویای مردم شریف و نجیب استان انجام وظیفه نموده اند .

جناب آقای مهندس موهبتی ، نوع تخاطب تان با رسانه‌ها و اصحاب خبر جای تأمل دارد و حتما فرمایش راهبردی حضرت مقام معظم رهبری مد نظرتان هست که فرمودند:
افراد ، مسئولین ، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند .
و ما از همین باب نقد های سازنده شما و هر عزیز دیگر که با احترام تذکرمان دهد را برچشم می گذاریم و متقابلا انتظار نقد پذیری داریم .

برادر ارجمندم ، در کجا رسانه های استان با شما همراهی نکرده اند ؟!
کدام خدمات دولت و نظام را نادیده و کوچک شمرده اند؟!
در کدام میدان به وظیفه رسانه ای خود عمل نکرده اند و کوتاهی کرده اند ؟! و.....

رسانه‌ها لحظه به لحظه و قدم به قدم همراه شما و همه خادمان بوده اند ، گر چه کوچکترین حمایتی از ناحیه شما نصیب شان نشده است اما مدام با بی‌مهری بر آنها تاخته و چهره برافروخته و روی ترش کرده اید !!!

از همه بدتر، بارها و بارها از میان این همه امثال و حِکم زیبا ، خبرنگاران و اصحاب رسانه را به مگس هایی تشبیه فرموده و می فرمایید که گل ها و چیزهای خوب را نمی‌بینند و هرجا کثافت و فضولاتی هست می بینند و روی آن می نشینند !!!

جناب آقای موهبتی بزرگوار ، نماینده عالی دولت

در مثال مناقشه نیست امّا ، حرمت و احترام دیگران خصوصا اقشار زحمتکشی که بی مزد و بی‌منت صدای رسای مردم اند ، حداقل به عنوان انسان ، لازم است . آنها زبان گویای مردمی هستند که متاسفانه صدای مظلومیت شان به جایی نمی‌رسد .

کاش حضرت عالی هم که توصیه به زنبور عسل بودن دیگران " خبرنگاران" می فرمایید ، خود هم در میان این همه امثال و حِکم زیبا از متوسل شدن به مثال"مگس و نجاست و فضولات" صرف نظر می کردید !!!
ملاحظه فرموده و حتما به خاطردارید که در دوران تصدی استانداری تان ، چند بار این مثال قبیح و مشمئز کننده را در جمع رسمی بر زبان جاری ساخته اید؟!

 کاش شما هم باز به سبک زنبور عسل ، آنچه را که رسانه ها پوشش می دهند و پخش می کنند وباب میل شماست، می دیدید و از نقد و مطالبه به حق مردم اینقدر بر آشفته نمی شدید!!!

استاندار عزیز :
خبرنگاران و رسانه ها تکلیفی دارند و به آن خوب واقف اند ، آنها قشر زحمتکش ، بی ادعا ، روشنفکر و دلسوزی هستند که در غم و شادی کنار مردم اند .

لطفا اگر به آنها توجه و التفاتی ندارید ، بگذارید ، با آزادی بیان حرفشان رابزنند ، آنها رسانه و قلم و زبان دشمن و " بی بی سی " نیستند ، آنها قصد تخریب خادمان ملت ونظام را ندارند ، آنها منفعتی از نقد ومطالبه و رساتر کردن فریاد مردم مظلوم نمی برند ، آنها مشکلات جامعه را به وجود نیاورده اند ، مسبب کمبود سیلندر گاز نیستند ، آنها علت العلل صف‌های طولانی نان نیستند ، آنها عامل نداشتن راه های استاندارد و بزرگراه نیستند ، آنها مقصر در برنامه ریزی های سطحی و روزمره بعضی از آقایان نیستند ، آنها با کسی پدر کشتگی ندارند ، آنها امین و صدای مردم اند و بس .

آن خبرنگاران که جنابعالی بار‌ها و بار‌ها شبیه مگس‌های روی کثافات و #فضولات شان خوانده‌ای، استحقاق این تعابیر و این همه کم‌_لطفی را ندارند!

بگذارید کارشان را بکنند، بگذارید فریاد مردم بی پناه و کم توقع و محروم و بی سر و زبان این استان باشند که حقشان این نیست که از آب_آشامیدنی محروم باشند، شانشان اجل از این است که با گرفتن یک #سیلندرگاز پس از یک هفته تلاش، احساس پیروزی و فتح الفتوح کنند!

حقشان این نیست که جاده‌های شان چنین باشد و شهرهایشان چنان که می‌بینیم.

برادر ارجمندم، رسانه‌ها را محصور و محدود و #متهم نکنید، قطعا به صلاح هیچ کس نیست.

آن‌ها نقاط قوت شما و هر مدیری را به نقطه ضعف تبدیل نمی‌کنند.

می‌دانید که بعضی از مردم این روز‌ها مدام برای آب_آشامیدنی چه می‌کشند؟

می‌دانید مسافرانی که با قطار از کویر عبور می‌کنند چه مصائبی را تحمل می‌کنند؟!

می‌دانید فشار‌های اقتصادی و بی نظارتی و افسارگسیختگی بازار، مردم را کلافه کرده است؟!‌
می‌دانید مردم و...

می‌دانم که همه چیز را می‌دانید و می‌دانم که می‌دانید رسانه‌ها خیلی آبروداری می‌کنند و شاید بعد از این به واسطه احقاق حقوق مردم بایستی شیوه و نگاهشان را عوض کنند.

البته خوب که فکر می‌کنم می‌بینم ما اصحاب رسانه هم مقصریم، کوتاهی کرده ایم و به اشتباه گاهی زیادی مردم داری و آبروداری و متانت به خرج داده ایم، که از این جهت برای خود و همتایان و همکاران امید گذشت از ناحیه مردم و غفران الهی دارم.

چند پیشنهاد

از همین هفته"۲۷ دی ماه "هر زمان که برای ارائه گزارش خدمات خود اراده کردید.

رسانه استان اعم از رادیو، تلویزیون، خبر و... همه جوره و به هر شکل که تمایل داشته باشید، آماده رسانه‌ای کردن خدمات دولت خواهد بود کمافی السابق.

اگر موافق باشید و به رسانه‌های استان؛ اعم از رسانه استانی، خبرگزاری‌ها نشریات، هفته نامه‌ها، خبرگزاری‌ها، فعالان اجتماعی، فعالان فضای مجازی و...، افتخار بدهید و هر ماه یک #نشست_رسانه‌ای برای تبیین خدمات و اقدامات دولت داشته باشید و پاسخگوی سوالات اصحاب خدوم رسانه‌ی استان باشید، قطعاً زیبایی‌ها و بخش‌های مغفول مانده دیده و شنیده خواهد شد.

صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان آمادگی دارد حداقل ۵ برنامه گفتگو محور تلویزیونی و ۵ برنامه #رادیویی طراحی نماید تا مردم مستقیم مسائل و مطالبات خود را با شما در میان بگذارند و جنابعالی پاسخگو بوده و به تبیین خدمات بپردازید.

دستور بفرمایند مدیران محترم نیز برای پاسخگویی در برنامه‌های گفتگو محوری که طراحی خواهیم کرد، پاسخگوی سوالات و مطالبات مردم شریف و نجیب باشند و ما هم با تمام توان هدف گذاری خواهیم کرد و در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
با احترام و ارادت مجدد
محمود کردستانی
مدیر کل صدا و سیمای
سیستان و بلوچستان
۲۵ دیماه ۹۹

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
احسنتم....
آخرین اخبار