برخی کارگاه‌های خراسان رضوی خواستار معافیت بیمه‌ای هستند

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: صاحبان برخی کارگاه‌های حوزه کشاورزی خراسان رضوی خواستار معافیت از حق بیمه سهم کارفرمایی از سوی سازمان تامین اجتماعی شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: تکلیف قانونی در ارتباط با کارگاه‌های دارای پنج نفر نیروی کار و کمتر برای بهره مندی از معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی برعهده سازمان تامین اجتماعی است که این معافیت باعث می‌شود بخشی از حق بیمه را دولت و بخشی را نیز نیروی کار پرداخت کند.

او افزود: در سال‌های قبل این تخفیفات وجود داشته و اعمال می‌شده است، اما حدود ۲ سال است که این مهم انجام نمی‌گیرد و معافیت‌های بیمه‌ای برای کارگاه‌های تازه تاسیس دارای پنج نفر نیروی انسانی و کمتر اعمال نمی‌شود، زیرا منابع مالی مربوط به آن در بودجه سنواتی سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته نشده است.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه  داد: کارگاه‌های تولیدی بخش کشاورزی معتقدند قانون در خصوص معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما برای کارگاه‌های دارای پنج نفر نیروی انسانی و کمتر باید اجرا شود و منابع مالی حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت تامین اعتبار شده و توسط سازمان تامین اجتماعی وصول شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.