امام جمعه قزوین :

اسلام الگوی کاملی از معنویت ارائه کرده است

امام جمعه قزوین گفت: امروز دنیا از خلاء معنویت و الگوی زندگی سالم رنج می‌برد در صورتی که اسلام الگوی کاملی از معنویت ارائه کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: باید الگوی حکومت دینی، همان چیزی که رهبری به متفکران حوزوی و دانشگاهی می‌گویند را داشته باشیم، امروز دنیا از خلاء معنویت و الگوی زندگی سالم رنج می‌برد در صورتی که اسلام الگوی کاملی از معنویت ارائه کرده است.

وی عنوان کرد: مسئولان باید خدمتگزار و اهل امانتداری و صداقت باشند و باید از ثروت اندوزی و دنیاطلبی دوری کنند و اگر توانایی خدمت به مردم را ندارند این مناصب را به فردی شایسته واگذار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ما مامور شده‌ایم که بهترین الگو و سر مشق را از پیامبر گرامی اسلام (ص) بگیریم و زندگی سعادتمندانه داشته باشیم، دعای توسل یعنی التماس از خدا برای اینکه از اهل بیت (ع) واسطه و آبرو بگیریم تا تجلی نور اسماءالحسنی به ما برسد.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد از روح عبادت به اندازه ظرفیت خودش بهره‌مند شود باید عبادت را در مواسات، همدلی، محبت کردن به بندگان خدا، صله رحم، انفاق و نماز شب ببیند و اخلاص را جدی بگیرد.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از جوانان گفت: علت این تاکید برای آن است که همین جوانان پای کار انقلاب هستند، این جوانان پا به کار و فعال و محکم و استوار پیش از انقلاب ایستادند و کار را در انقلاب با همه خطرات به پیروزی رساندند و در مبارزه با فساد و در دفاع از مرز‌ها در دفاع از حرم همین جوانان حضور دارند.

وی افزود: البته بزرگان انقلابی پیشتاز هستند، اما جوانان ما موتور محرک هر میدانی هستند، جوانان ما در ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ شاه را مجبور به فرار کردند، این روز بسیار شیرین بود، زیرا شاهد شکستن هیبت استکبار جهانی بودیم، امریکایی که تمام قد برای ایستادن شاه تمام تلاش خود را کرده بود، اما به برکت وجود همین جوانان تلاشش به شکست انجامید.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: روز فرار شاه در واقع هیمنه امریکا و مستکبران جهانی شکسته شد، در آن زمان امام راحل فرمودند امریکا طبل توخالیست، اگر امروز امام (ره) می‌خواستند درباره سالگرد این فرار صحبت کنند می‌فرمودند امریکا دیگر طبل توخالی هم نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: این ایام شاهد حواشی برگزاری انتخابات در امریکا بودیم که روسیاهی برای مسئولان کاخ سفید رخ داد و نشان داد که درون کنگره امریکا سیاهی و تاریکی موج می‌زند و استکبار جهانی در نگاه مردم بسیار منزجرکننده شده است.

وی یادآور شد: مناسبت تاریخی این ایام سالگرد شهادت فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی است که خداوند مقامشان را متعالی کند، این عزیزان اولین شهدایی بودند که برای ساختن حکومت اسلامی قدم برداشتند و بستر و زیرساخت انقلاب را فراهم کردند.

امام جمعه قزوین با اشاره به شهادت شهید مدافع وطن شهید رضا اسداللهی بیان کرد: این شهید والامقام در درگیری با اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و حقیقتاً حضور این افراد در میدان تأمین کننده امنیت کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار