اختلاف نظر دستگاه‌های مختلف کشور و سردرگمی دانش آموزان!

در حالی که چند روز پیش مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز محدود آموزش حضوری بود، اما گویی هنوز این تصمیم قطعیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مخالفت و موافقت با آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان موضوعی که طی چند روز اخیر نُقل و نَقل محافل شده است و دانش آموزان و خانواده‌هایشان در این میانه سردرگم مانده اند.

اوایل هفته گذشته اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا زمزمه‌هایی از بازگشایی مدارس را مطرح کردند و ٢١ دی بود که آموزش و پرورشی‌ها این موضوع را با تاییدیه مصوبه ستاد ملی کرونا به طور رسمی اعلام کردند.

براساس آنچه ستاد ملی کرونا تأیید کرده بود و محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش به آن اذعان کرد دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرجویان رشته‌های مهارتی در مناطق زرد و آبی همچنین دانش‌آموزان مناطق آبی با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر امکان آموزش حضوری دارند، اما این موضوع سرآغاز حواشی بسیاری از سوی خانواده‌ها و مسئولان شد.

اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای آموزش حضوری محدود

آغاز رسمی آموزش حضوری مدارس از اول بهمن اعلام شد و آنطور که رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی گفته بود چگونگی اجرای کار و مدت زمان حضور در مدرسه تابع نظر شورای مدرسه خواهد بود ضمن آنکه هیچ الزامی برای حضور نیست.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران هم اعلام کرده بود که مدارس پایتخت تا اول بهمن خود را برای حضور در مدارس آماده می‌کنند ضمن آنکه به جز پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها سایر پایه‌ها به هیچ وجه اجازه حضور ندارند همچنین هشدار جدی به مدارس غیردولتی داده شد تا این چارچوب قانونی را زیر پا نگذارند.


بیشتر بخوانید


اما و اگر‌های رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس

از ابتدای شیوع کرونا مصوبه‌های ستاد ملی کرونا و بخشنامه‌های بهداشتی وزارت بهداشت مبنای عمل دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف کشور شده است، بر همین اساس هم آغاز بازگشایی آموزش حضوری مدارس اعلام رسمی شد و وزارت بهداشت هم بخشنامه‌ای برای اجرای این کار صادر کرد که به موجب آن حضور حداکثری ١٠ دانش آموز در هر کلاس درس و ١۵ هنرجو در هر کارگاه آن هم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی الزامی شد.

در این مورد محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار آموزش و پرورش گفت که مشکلی بابت تامین سرانه بهداشتی مدارس وجود ندارد و با توجه به اینکه مدارس از ابتدای شروع سال تحصیلی مدت زمان زیادی بازگشایی نشدند بنابراین اقلام بهداشتی باقی مانده است.

او ادامه داد: طبق بخشنامه ارسالی وزارت بهداشت هم شیوه نامه‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است تا برای همین تعداد محدود دانش آموز با رعایت تمام شیوه نامه‌ها حضور چند ساعته دانش آموزان انجام شود.

آنطور که پیشتر محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود برای تأمین سلامت دانش آموزان و بهداشت مدارس از ابتدای شیوع کرونا تا آغاز سال تحصیلی جاری ٢۴٠ میلیارد تومان اعتبار در اختیار مدارس قرار گرفته بود.

اختلاف نظر دستگاه‌های مختلف کشور و سردرگمی دانش آموزان

زنگ خطر بی‌عدالتی آموزشی در مناطق محروم و آموزش مجازی

روی دیگر سکه بازگشایی مدارس ضمن جبران نیاز دانش آموزان ابتدایی به حضور چهره به چهره با معلم، توجه به دانش آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته بود و حتی در این مورد سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش گفته بود که ٣٠ درصد دانش آموزان یعنی حدود پنج میلیون نفر  از این نوع آموزش بی بهره هستند و برای جبران آن ١٢ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بر این اساس بازگشایی مدارس در مناطق با خطر کم شیوع کرونا دور از ذهن نبود و حتی حکیم زاده گفت که با تایید این مصوبه برخی افراد از مناطق محروم از آن استقبال کردند.

به دنبال این موضوع سید علی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش ضمن موافقت مشروط با بازگشایی مدارس در مناطق محروم با توجه به شرایط خلأ‌های زیرساختی در مناطق نیازمند توسعه گفت که این آموزش حضوری نباید سلامت دانش آموزان را به مخاطره بیاندازد و در غیر این صورت به عنوان نمایندگان مردم در مجلس ورود کرده و نقش نظارتی خود را بر حسن اجرای کار انجام خواهیم داد.

او تصریح کرد که البته باید برای تامین زیرساخت‌های آموزش مجازی دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته تمهیداتی جدی اندیشیده شود و به به مرحله اجرا برسد.

واکنش دیرهنگام مسئول سلامت کشور و استعانت از روایات صدر اسلام

بعد از زمزمه‌های نگرانی کارشناسان بهداشتی از تعجیل در بازگشایی مدارس، اما ستاد ملی کرونا و آموزش و پرورشی‌ها همچنان بر تصمیم خود بودند و جزئیات کار به تدریج در حال طی شدن بود که در نهایت پنج شنبه سعید نمکی وزیر بهداشت بعد از چند روز تاخیر از اعلام مصوبه بیان کرد که مخالف بازگشایی مدارس هستیم.

او ادامه داد: نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیرو‌های ما ممکن است توان مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند همچنین با یادآوری واقعه‌ای از صدر اسلام اضافه کرد که عمده‌ترین دلیل شکست مسلمانان در جنگ احد، مغرور شدن به پیروزی بود تا جایی که پیامبر اسلام را تا حمراءالاسد تعقیب کردند و آنجا دوباره لشکر آرایی جدیدی شد.

واکنشی عجیب و غریب از وزیر بهداشت که بار دیگر نمایش چند پرده‌ای برگزار شدن یا نشدن کنکور سراسری در بهار و تابستان امسال با توالی تایید و تکذیب‌های مختلف را به ذهن متبادر می‌کرد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش هم در این مورد گفت که هسته اصلی ستاد ملی کرونا وزارت بهداشت است و موضوع بازگشایی طبق توافق با همه اعضای ستاد و موافقت آن‌ها بوده است.

او تصریح کرد که وزیر آموزش و پرورش به عنوان یکی از اعضای ستاد کروناست و نظراتی در کارگروه تخصصی داشته، اما در نهایت با اتفاق آرا مصوبه تایید و تصویب شده است.

اختلاف نظر دستگاه‌های مختلف کشور و سردرگمی دانش آموزان

جدال دستگاه‌ها برای به کرسی نشاندن نظر!

حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است که به آثار مخرب روانی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی این وضع واقفیم، ولی نگران تصمیمات عجولانه و نسنجیده برای لغو محدودیت‌های سفر، تشکیل اجتماعات، کم توجهی به موازین محافظتی و بازگشایی مدارس هم هستیم.

او تاکید کرد که معلوم نیست پشتوانه علمی و تحقیقاتی جناب وزیر آموزش و پرورش مبنی بر این که بازگشایی مدارس در این مقطع تاثیر تعیین کننده‌ای بر شیوع کرونا ندارد چیست؟ همچنین با اشاره به مخالفت وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس گفت که همانگونه که مردم اختیار تربیت فرزندان خود را به وزارت آموزش  وپرورش سپرده اند آیا بهتر نیست تصمیم گیری در حوزه سلامت را به عهده متولیان اصلی آن یعنی وزارت بهداشت و متخصصان حوزه سلامت واگذار کنیم و متواضعانه به تصمیم کارشناسان بهداشتی و درمانی احترام بگذاریم و به آن تن دهیم؟


بیشتر بخوانید


این موضوع و اختلاف نظر‌ها در حالی مطرح می‌شود که هم آموزش و پرورش و هم وزارت بهداشت یکی از اعضای ستاد ملی کرونا هستند و در نهایت هم قرار بر این است که نظرات همه اعضای این ستاد متشکل از دستگاه‌های مختلف کشور بعد از بحث و بررسی یکپارچه شده و مبنای عمل قرار گیرد، اما نظر مسئولان بهداشتی نشان می‌دهد که گویی مسیر راه تغییر کرده و کشمکش دستگاه‌ها بر سر به کرسی نشاندن نظرشان اولویت پیدا کرده و در این میانه بلاتکلیفی خانواده‌ها و جامعه ثمره این اختلاف نظرهاست.

آنچه باعث شده است تا سردرگمی خانواده‌ها دوچندان شود ضمن نگرانی از سلامت فرزندان این یک بام و دوهوای تصمیم گیری است که هر دستگاه بی توجه به مصوبه ستاد کرونا و بدون اتمام حجت در این ستاد ساز خودش را کوک می‌کند و معلوم نیست در نهایت مبنای عمل کدام نهاد است؟!

تنها ٣ روز به موعد اعلام شده آغاز آموزش حضوری مدارس باقی مانده است، اما مسئولان تصمیم گیر همچنان در کش و قوس انذار و استدلال تصمیم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۲۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
مدارس رو در این شرایط بسیار خطرناک تعطیلش کنید تا تلفات جانی غیر قابل جبران نداشته باشید .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ دی ۱۳۹۹
مگه ميشه بچه ها رو از هم دور نگه داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
تازه فهمیدم هیچی مثل آموزش حضوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
لازم نیست بخاطر ۳۰ درصد دانش آموزی که نمی توانند از آموزش مجازی استفاده کنند جون ۷۰ درصد بقیه رو به خطر بندازید. برید برای اون ۳۰ درصد تمهیدات جدی ای ایفا کنید. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ دی ۱۳۹۹
۴ماه توی خونه درس خوندن ۵ماه دیگه هم روش.اصلا ۱سال یچه من دیرتر دکتری شو بگیره.الان یعنی اقای روحانی نگران تحصیل بچه های ما هستن؟؟؟!من که باورم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۷ دی ۱۳۹۹
مطمئناً حق با وزارت بهداشت است، در این شرایط بازگشایی مدارس لزومی ندارد، اگر بچه ها حضوری به مدرسه نروند، زمین به آسمان می‎آید؟ این چند ماه که غیرحضوری بوده، چندماه دیگر هم غیرحضوری باشد چه اجباری است که حتماً سه روز دیگر مدارس حضوری شوند؟ در صورتی که هنوز هیچ واکسن و درمانی برای کرونا وجود ندارد و امنیت جانی و سلامتی دانش‌آموزان با اجباری شدن آموزش حضوری به خطر می‌‎افتد.
بنابراین اگر وزارت آموزش و پرورش، اهمیتی برای سلامتی و جان دانش‌آموزانش قائل باشد باید دست از اصرار بر حضوری بودن آموزش بردارد. در حال حاضر فقط باید به توصیه های وزارت بهداشت گوش کرد.
هنگام آتش گرفتن یک خانه، شما به سخنان آتش‌نشانی گوش میدهید یا پلیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بعضی از مناطق حتی در ایام شرایط قرمز کرونایی هم کلاس تشکیل دادند، الان چند هفته است مدارس دارن حضوری کار میکنن.
معلوم نیست این دو وزیر شماره تلفن همدیگه رو ندارن با هم هماهنگ بشن!!!
جون من و شما کشک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بچه ها وقتی مدرسه میرن تو مدارس ما مشکلات روحیشون چندبرابره نه خیلی مدارس آرامش محوری داریم ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۷ دی ۱۳۹۹
سلام واقعا چرا با جون بچه ها بازی می کنین
تا پایان سال مدرسه مجازی باشه خیالمون راحتر ه با ماسک، تنگی نفس با ضد عفونی برن مدرسه خوبه
تا بچه هامون واکسینه نشن مدرسه نمیفرستیمشون
باکلاسی که ۳۰تا ۴۰ نفرن
واقعا که ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
ما باید همه ی جنبه ها رو در نظر بگیریم اگر دانش آموزان به مدرسه نروند مشکلاتی زیادی از جمله مشکلاتی روحی تحصیلی
، روانی و اجتماعی .... به وجود میاد که این در آینده به دانش آموزان ضرر جبران نا پذیری وارد می کند .
اگر دانش آموزان به مدرسه بروند خطر سلامتی دانش آموزان به وجود میاد که این مشکل را میتوان با رعایت پروتکل های بهداشتی از بین برد ، قطعا اگر مدارس توانایی اجرا کردن پروتکل های بهداشتی را داشته باشن و آن هارا به درستی انجام بدهند به نظر من مدارس باز بشوند بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
نه من نمفرستم مدرسه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بالاتر از سلامتی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۱ ۲۷ دی ۱۳۹۹
خدایا کی تموم میشه این دولت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس محمد صادقی
۱۱:۳۰ ۲۷ دی ۱۳۹۹
دورود بر نمکی مدارس نباید باز شود
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۲۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
مهمانی هایمان را داریم ، مسافرتهای ما به موقع انجام میشه ولی به درس بچه های ما می رسد کروناست . اگر کرونا هست چرا جاده های ورودی شمال وشهرهای مسافر پذیر را نمی بندین؟ دانش آموزان روستایی مشکل آموزش دارند . زیر 50 نفر بعضی از دروس مثل ریاضی ،علوم ،عربی و... حضوری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بی مبالاتی عده ای را به همه تعمیم ندهید ، قرار نیست اجازه بدهیم دود کارهای بعضی ها به چشم ما هم برود ، ما یکسال هست که مسافرت و تفریح و مهمانی و خرید حضوری نداشتیم و کاملا در قرنطینه هستین و به درس بچه هامون رسیدیم ، اجازه نمیدیم زحماتمون به هدر بره، شما اگه رعایت نکردید همه رو مثل خودتون ندونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
شما مهمانی میروید دلیل نمیشه بقیه هم اینکار را انجام می دهند عادی انگاری یعنی موج چهارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ دی ۱۳۹۹
شهریور ماه هم افرادی مانند شما فکر می کردند
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۱۴ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بنده خودم تدریس می کنم حاضر نیستم بخاطر جنگ وجدل طرفها جون بچه های مردم رو بخطر بندازم ،خودم هم فرزند دارم و بچه ملت مثل فرزندان خودم هستن و هیچ تفاوتی ندارن ،چرا بااین جدل بین خودتون جون مردم و بچه ها رو به خطر می اندازید،بخاطر همین سهل انگاری شما مسئولین من پدرم رو از دست دادم ،چطور جای همه مردم شما تصمیم می گیرید،اختلافات بین خودتون به خودتون ربط داره نه به کشور وملت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۰۹ ۲۷ دی ۱۳۹۹
مدارس رو نباید باز کنید،جناب وزیرآموزش پرورش مدارس نباید باز بشه شما خودتون دوست دارید توی این شرایط فرزندتون بره مدرسه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
خودشون باخودشون معلوم نیست چند چندن
-
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۷ دی ۱۳۹۹
وزیر در فکر چه چیزیه معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
هرچی دکتر نمکی بگن ما همون کار رو میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ایوب سالاری
۱۰:۵۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
مدارس ما که از امروز با ظرفیت کامل باز شدن و به معلمان و دانش آموزانی که نیان مدرسه هشدار داده شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
تا کل دانش آموزان دانشجوها معلمان اساتید و کارکنان آموزش و پرورش و آموزش عالی واکسن ایرانی نزنند فکر بازگشایی نباشید بگذارید ما الگوی جهان باشیم به قولی دیر رسیدن بهتر است از هرگز به مقصد نرسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۷ دی ۱۳۹۹
یه کم بودجه خودتونو برای حل مشکلات مناطق محروم بیشتر کنید که چنین تصمیماتی گرفته نشه. شما میخواین چون ۳۰ درصد دانش آموزان مناطق محروم نمیتونن از آموزش مجازی استفاده کنند جون ۷۰ درصد دیگه روکه دارن بخوبی از آموزش مجازی استفاده میکنند رو به خطر بندازید. این اصلا عادلانه نیست. لطفا پولاتونو بجای ذخیره کردن کمی در مناطق محروم صرف کنید تا این تبعیض ایجاد نشه و همه ی بچه های ایران زمین بتونن از آموزش مجازی استفاده کنند.
United States of America
ناشناس وو
۱۰:۳۴ ۲۷ دی ۱۳۹۹
تا زمانی که ویروس کرونا در جامعه وجود دارد باز گشایی مدارس کار عاقلانه ای نمی باشد لطفا مسئولان فقط برای خود نمایی نظر ندهند سلامت مردم مهمترین مسئله است که تمام تصمیم گیران باید آن را مورد توجه قرار داده وبا توجه به شرایط نا بسامان اقتصادی با دستورات عجولانه مشکل بیماری را بر سایر مشکلات مردم اضافه نکنند.و باید به نظر مخالفان باز گشایی مدارس احترام گذاشته و به آن گوش دهند.ما حاضریم چند سال بچه‌ها در خانه درس بخوانند ولی سالم باشند. حالا فهمیدیم چقدر مدارس ما غیر بهداشتی بودند و عامل انتقال بیماری بودند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ دی ۱۳۹۹
سر در گم نیستیم ، اجازه نمیدیم تو این شرایط بچه ها مدرسه برن ، ما خودمون رو درگیر لجبازی وزیر آموزش و پرورش با نظام سلامت نمی کنیم الان مشکل آموزش فقط کلاس اول و دومی ها هستن ، چقدر شما مردم رو اذیت می کنی جناب وزیر ، مسئله ی شما فقط اول و دومی ها هستن که می خواهید با جون این طفل معصوم ها و خانواده هاشون بازی کنید ؟ کنکوری ها ، سوم و چهارم و پنجم و ششم و هفتم و هشتم و نهم و دهم و یازدهمی ها علامه ی دهر هستن و به آموزش حضوری نیاز ندارن ؟ چرا بچه های ما باید با ماسک و تنگی نفس و بوی الکل و با استرس و عذاب برن مدرسه ؟ چرا شما با وزیر بهداشت لج می کنید ؟ اگر قرار به بازگشایی است باید همه ی پایه ها بازگشایی شوند ، نه اینکه به خاطر اهداف خودتون فقط با جون و اعصاب کلاس اول و دومی ها و خانواده هاشون بازی کنید ، اگر بچه ها و خانواده هاشون در این رفت و آمد مبتلا شوند شما پاسخگو هستید ؟ دست از سر ما بردارید ، داریم خیلی خوب به بچه ها آموزش میدیم و وقت نداریم انقدر بیایم ببینیم شما چه تصمیمی گرفتین ، فقط به مناطق محروم و به بچه هایی که امکانات مناسب و اینترنت و کسی رو ندارن که به درساشون برسه
رسیدگی کنید اگر واقعا به فکر آموزش بچه ها هستید وگرنه در شهرهای بزرگ و با امکانات و پدر و مادرهای باسواد و در مقاطع پایین از پس آموزش به خوبی بر میایم ، پایه های بالاتر هم خودشون با کمک سی دی های آموزشی و راهنمایی های معلم از پسش برمیان ، بذارید به سلامت از این شرایط عبور کنیم ، من واقعا متوجه نمیشم تو این شرایط پاندمی و جهش ویروس ، شما چرا باید به بازگشایی فکر کنین ؟ چرا میگین اول و دوم مجازی نمیشه ؟ یک ساله درس دادیم و شده ، دقیقا چی میخواین شما ؟ یعنی شما از پدر و مادر‌ واسه آموزش و تربیت بچه های ما نگران تر هستین ؟ ما آموزش و تربیت و سلامت رو توامان در نظر داریم ، شما نگران نباشین
چهارماه از سال رو آموزش دادیم و بقیه اش رو هم آموزش میدیم ، این همه زحمت نکشیدیم که با تصمیمات شما سلامت فرزندمون و خانوادمون رو به مخاطره بندازیم ، یکساله واقعا در قرنطینه هستیم نه گردش و نه مهمونی و نه مسافرت و ... و همه ی خریدها اینترنتی و فقط به درس بچه ها رسیدیم ، نخواهید که باعث و بانی بیماری حتی یک نفر از بچه ها یا خانوادشون بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۷ دی ۱۳۹۹
تا واکسیناسیون عمومی نباید مدارس باز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۷ دی ۱۳۹۹
یک نگاهی به سایر کشورها بیاندازید ممکنه با تصمیمات اشتباه همانند کشورهای انگلیس و آلمان و غیره درگیر موج سنگینی از کرونا شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۷ دی ۱۳۹۹
مشکل ما این است زمانیکه اوضاع کرونا کمی آرام می شود به جای حفظ پایداری بلافاصله همه چیز یادمان می رود اما تا اوج میگیرد مجبور هستند کل کشور را تعطیل کنند اما تلفات جانی و مالی بسیاری خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۷ دی ۱۳۹۹
مردم با این وضع اقتصادی ۱یا ۲ بچه بیشتر ندارن
که این برای استقبال کرونا بفرستن
اموزش مجازی بسیار خوب است و معلم زحمت زیادی می کشند و با صبر حوصله وصف نا پذیری سوالا ت دانش اموزان و والدین پاسخ میدهند
الان من دخترم کلاس دومی دارم علاوه اموزش مجازی
خودم بعدساعت کاری بهش اموزش می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۷ دی ۱۳۹۹
آیا این کار واقعاعاقلانه است؟چطور انتظار داریدویروس موج چهارمش رو شروع نکنه وقتی خودتون با تصمیمات نابجا کمکش می کنید؟بابا ده 15 نفر در یک محیط بسته کوچک جمع بشن وساعتها در کنار هم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
آیا حضور ۱۰ الی ۱۵ نفر در کلاس و کارگاه پروتکل بهداشتی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۷ دی ۱۳۹۹
با وجود ویروس جهش یافته کرونا و فصل زمستان عاقلانه نیست مدارس باز شود
-
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بابا خیلی ها پول های هنگفت از مردم گرفتن بالاخره باید پاسخگو باشن اینجا هم مافیا آموزشی نمی ذاره ،مدارس تعطیل بشن،کنکور برداشته بشه و....
آخرین اخبار