گسترش رنگ آبی در استان مرکزی

تعداد شهرستانهای رنگ آبی کرونادر استان مرکزی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به لیست منتشره وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان مرکزی گفت: بر اساس جدول رنگ بندی کرونا در شهرستانهای استان مرکزی از تاریخ ۲۷ دی وضعیت 4 شهرستان تفرش، زرندیه، شازند و محلات آبی خواهد بود.

جمالیان افزود: همچنین وضعیت کرونای 8 شهرستان آشتیان، اراک، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، فراهان و کمیجان هم زرد خواهد بود.

او ادامه داد: هفته پیش در استان مرکزی 3 شهرستان تفرش، زرندیه و محلات در وضعیت آبی قرار داشتند که با بهبود اوضاع رنگ آبی کرونا گسترش یافته و شازند هم به این شهرستانها اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با این توضیح که رنگ آبی بین رنگ سفید و زرد قرار گرفته و شهرستان‌هایی که رنگ آبی دارند وضعیت بیماری کرونا در آن‌ها بهتر از وضعیت زرد و نزدیک به رنگ سفید است گفت: بنابراین وضعیت قرمز و سفید در استان مرکزی نداریم.

به گفته علی رضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر‌های آبی همه مشاغل می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند و در شهر‌های زرد و آبی منع تردد بین شهری وجود ندارد، اما منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ برقرار است.

رئیسی افزود: در شهر‌های با وضعیت آبی میزان بستری از دو بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کمتر و روند نزولی است و به این علت رنگ آبی تعریف شد تا درشهر‌های با این وضعیت تا اعمال محدودیت‌های کمتر نسبت به شهر‌های زرد انجام شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.