سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان:

تردد خودروهای بومی در استان سمنان مجاز است/ وضعیت جدید مدارس به چه صورت است؟

خجسته پور گفت: خودروهای پلاک ایران ۸۶ و ۹۶ به عنوان خودروی بومی سمنان محسوب و از ابتدای هفته آتی تردد این خودروها در سطح استان بلامانع خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان  در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آخرین مصوبات ستاد کرونا که از فردا شنبه، لازم‌الاجرا است، گفت: آرادان و میامی در وضعیت رنگ بندی آبی قرار گرفتند و دیگر شهرستان‌های استان از لحاظ رنگ بندی کرونا در درجه زرد هستند.

او افزود: با توجه به رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با همکاری و همراهی آحاد مردم قانونمند و اخلاق مدار استان، دو شهرستان آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد بوده و محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه ۲۷ دی ماه لغایت جمعه سوم بهمن ماه ۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، طی هفته آینده فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی یک تا چهار در شهرستان‌های میامی و آرادان و فعالیت گروه‌های یک الی سه در شهرستان‌های با وضعیت زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع و تنها فعالیت گروه چهار همچنان در شهرستان‌های با وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی ممنوع است.

خجسته‌پور بیان کرد: از اول بهمن ماه امسال ، فعالیت‌های آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صرفاً در دروس کارگاهی و عملی در تمامی شهرستان‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه‌ها و دروس همچنان به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

او افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بلا مانع بوده و همچنین در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن است ارائه شیوه  آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز خواهد بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان درباره الزام جریمه برای خودروها، ادامه داد: بر اساس قانون و به‌منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلاء و قطع زنجیره‌ شیوع کرونا در سمنان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسایل نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه خواهد بود.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار