۱۵۰ دستگاه استخراج بیت کوین در قم کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم از کشف و جمع آوری ۱۵۰ دستگاه استخراج بیت کوین از یک کارخانه متروکه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق قم،مهدی آهنین پنجه،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم اظهار کرد: در مانور سراسری تعدیل روشنایی معابر، طی بازرسی از یک کارخانه متروکه در جاده قدیم کاشان که با همکاری پلیس امنیت اقتصادی قم صورت گرفت ۱۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شد.

او ادامه داد: این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال، برق حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ خانوار را مصرف می‌کند که در وضعیت کنونی، باعث بروز مشکلات زیادی در شبکه توزیع می‌شود.

آهنین‌پنجه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را از جمله عوامل افزایش مصرف برق اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و شناسایی شده است که با کشفیات امروز این تعداد به ۶۵۰ دستگاه افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم اظهار کرد: تعدیل روشنایی بلوار پیامبر اعظم (ص) از جمله اقدامات انجام شده در این مانور به شمار می‌رود.

او با بیان این که در طول هفته گذشته روشنایی بلوار‌های شهید کریمی، روحانی، جمهوری، آیت‌الله بروجردی و امام علی (ع) نیز به منظور کاهش بار شبکه تعدیل شد، عنوان کرد: کاهش روشنایی این معابر به گونه‌ای انجام شد که آسیبی به نقاط حادثه‌خیز وارد نشود.

آهنین‌پنجه در ادامه به خاموشی‌های اخیر که به علت کمبود گاز در نیروگاه‌های کشور رخ داد اشاره کرد و گفت: به همین منظور اقداماتی به منظور مدیریت بار صورت گرفت تا خاموشی‌ها را به حداقل کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تشویق و ترغیب مشترکین به صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز، تعدیل بار روشنایی معابر، شناسایی و جمع‌آوری ماینر‌های غیرمجاز، انجام بازدید‌های میدانی از ادارات، بوستان‌ها، مساجد به صورت شبانه‌روزی و اخطار به مشترکین در صورت رعایت نکردن  مصرف بهینه را از جمله اقدامات مدیریت بار زمستان برشمرد.

او همچنین بر لزوم رعایت حداکثری مدیریت مصرف برق و گاز در ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، به‌کارگیری دیزل ژنراتور موجود در ادارات، اطمینان از خاموش بودن تجهیزات برقی و سیستم‌های گرمایشی و به‌کارگیری حداقل روشنایی استاندارد پس از ساعت کاری ادارات و بانک‌ها، کاهش حداکثری روشنایی میادین، پارک‌ها و بوستان‌ها در شب و کاهش حداکثری روشنایی مساجد، بقاع متبرک امامزادگان و دیگر اماکن متبرک در شب تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.