خاکستر شدن ۱۰ تا ۱۵ هکتار از جنگل‌های شمال در یک روز

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: ۱۰ تا ۱۵ هکتار از جنگل‌های شمال شبانه روز گذشته در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسحاق عطایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری، گفت: ۲۱ فقره آتش سوزی ۲۴ ساعت گذشته در جنگل‌های ساری، سوادکوه، قائمشهر، بابل، آمل، نکا و بهشهر رخ داد که با همکاری نیرو‌های مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و بسیج حریق مهار شد.

او با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی مازندران دچار حریق شد، افزود: آتش اکنون در همه عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه مهار شده است و در هیچ نقطه‌ای حریق نداریم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری از احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی استان امشب و فردا خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی درباره افزایش دما و وزش باد گرم مردم در این مدت از روشن کردن آتش در جنگل خودداری کنند.

بیشتر بخوانید

او علت ۸۰ درصد از آتش‌سوزی اخیر را خطای انسانی بویژه بی‌توجهی گردشگران اعلام کرد و افزود: برخی گردشگران پس از روشن کردن آتش با هدف تهیه غذا و چای  آن را کاملا خاموش نمی کنند و هوای گرم و وجود برگ های خشک شرایط را برای گسترش آتش فراهم می کند.

عطایی گفت: برخی از گردشگر بی توجه که سبب آتش سوزی شده بودند شناسایی و برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری ادامه داد: ماموران یگان حفاظت و مجریان طرح‌های حفاظتی در تمام عرصه‌های جنگلی برای جلوگیری از آتش سوزی آماده باش هستند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.