ترامپ در روز مراسم تحلیف بایدن از کاخ سفید خارج می‌شود

به گفته یک مقام آمریکایی ترامپ روز برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا روز برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب این کشور، دفتر خود در کاخ سفید را ترک می‌کند.

ترامپ اعلام کرد در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد و برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده بودند که مستقیماً به مارا لاگو، عمارت شخصی خود در ایالت فلوریدا می‌رود.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که رویترز اعلام کرد ترامپ صبح چهارشنبه به یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در مریلند سفر می‌کند تا در یک مراسم نظامی حضور یابد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا بر برگزاری منظم و امن مراسم تحلیف بایدن تاکید کرد.

بر این اساس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با فرماندهان نظامی دیدار کرد تا اوضاع امنیتی کشور برای انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید این کشور بررسی شود.

مایک پنس در این دیدار گفت: ما به انتقال قدرت توام با نظم و برگزاری مراسم تحلیف به صورت امن، متعهد هستیم. مردم امریکا سزاوار چیزی کمتر از این نیستند. ما امروز به بررسی تلاش‌ها در این زمینه می‌پردازیم. همه منابع دولت فدرال را به صورت کامل به کار می‌گیریم تا از تحقق دو هدف مذکور اطمینان حاصل کنیم. می‌خواهم جزییات مربوط به این اقدامات را دریافت کنم.

وی افزود: برای من مایه افتخار بود که معاون رئیس‌جمهور بودم و به مردم آمریکا خدمت کردم. اگر این آخرین دیدار ما باشد می‌خواهم از همه‌ی شما به علت خدمتتان قدردانی کنم. هدف ما این است که به مردم آمریکا اطمینان بدهیم که مراسم تحلیف امن را برگزار خواهیم کرد و جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب و معاون او کامالا هریس، به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید و معاون رئیس‌جمهور جدید سوگند یاد خواهند کرد آن‌هم به‌گونه‌ای که با تاریخ کشور ما و سنت‌های ما مطابق باشد و به گونه‌ای باشد که برای ملت آمریکا و ایالات متحده مایه افتخار باشد.

این درحالی است که رابرت جی کانت، رئیس پلیس واشنگتن دی‌سی به شهروندان آمریکایی هشدار داد به محل برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) نزدیک نشوند.

حدود بیست هزار نیروی امنیتی گارد ملی آمریکا برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن در شهر واشنگتن دی‌سی مستقر شده اند. این تعداد نیروی امنیتی، سه برابر مجموع نیرو‌های نظامی آمریکایی است که در عراق و افغانستان و سوریه حضور دارند. این تعداد نیروی امنیتی به علت ماجرای پیش آمده در هفته گذشته و یورش به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی مستقر شده اند تا امنیت مراسم تحلیف را تامین کنند.

مایک پنس هدایت جریان انتقال قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن را برعهده گرفته است. باتوجه به خودداری ترامپ از شرکت در مراسم تحلیف، بر اساس قوانین آمریکا مایک پنس این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت. ترامپ از پذیرش مسئولیت‌ها قانونی خود در مقام رئیس‌جمهور آمریکا در این شرایط خودداری کرده است و به همین علت، نقش آفرینی معاون او بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ دی ۱۳۹۹
بای بای ترامپ
آخرین اخبار