نبض قلب کشتی لرستان در زیر فشار تبعیض های ورزشی

فرمانده سپاه لرستان گفت: رفع تبعیض در کشتی لرستان ضروری است و برای توسعه این رشته ورزشی باید از تمامی ظرفیت‌های استان استفاده کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه لرستان در دیدار با رئیس هیات کشتی لرستان گفت: این رشته ورزش که با فطرت انسان‌ها رابطه دارد در استان ما نیز پیشینه‌ی خوبی دارد و پیشکسوتان باید مورد تکریم قرار گیرند تا الگویی برای جوانان شود.

کشکولی افزود: تشکیل نشست‌های اندیشه ورزی نیز می‌تواند در همین مسیر موثر باشد چرا که در این نشست‌ها مهم نظرخواهی از بزرگانی است که در این راه نظر فنی دارند و این می‌تواند باعث ایجاد نزدیکی بیشتر کشتی گیران استان شود.

او اضافه کرد: ترسیم یک افق چشم انداز برای آینده کشتی ضروری است همچنین رفع تبعیض در کشتی استان ضروری می‌باشد چراکه باعث خفه شدن استعداد‌های ورزشی استان می‌شود.

 فرمانده سپاه لرستان ادامه‌داد: یکی از دلایل شکست‌ها عدم پرورش استعداد‌هایی بود که شاید در صورت توجه بیشتر می‌توانستند جایگزین مناسبی برای بسیاری از کشتی گیران ما باشند، اما با از بین رفتن فرصت‌ها هرگز نتوانستیم برای برخی قهرمانان کشتی خود جانشین خوبی معرفی کنیم در حالی که می‌بایست با از بین بردن تبعیض‌ها فرصت پرورش استعداد‌ها بدون در نظر گرفتن روابط برای تمامی جوانان استان فراهم گردد.

کشکولی گفت: همچنین صلاحیت اخلاقی، فرهنگی ورزشکاران از نکات مهم یک ورزشکار است همچنین چشم انداز کشتی لرستان جهت پرورش استعداد‌ها ضروری می‌باشد.

او افزود: تلاش برای حضور کشتی گیران در عرصه‌های مختلف تیم ملی از نکات مهم است که باید هیات کشتی به آن توجه کند.

 فرمانده سپاه لرستان اظهار داشت: لیگ را هم نباید فراموش کنید و اولویت دیگر شما حضور در لیگ کشتی کشور باشد و این نکته‌ای که آقای بهرامی (رئیس هیات کشتی لرستان) در مورد حضور در لیگ برتر تاکید کردند، کار خوبی است انهم با اولویت کشتی گیران استان و حالا حتی اگر از برخی استان‌های دیگر هم کمک گرفتیم، اما اصل برنامه استفاده از ظرفیت‌های بومی استان باشد.

کشکولی تجمیع تمامی توان هیات کشتی را نیز از اولویت‌هایی دانست که هیات کشتی باید مدنظر بگیرد و تصریح کرد: شما باید با همه کار کنید حتی اگر مخالفتان باشند، تحملتان را هم باید بالا ببرید چرا که می‌دانم حرف و نقد و تخریب و توهین بسیار خواهی شنید، اما باید تحملتان را بالا ببرید و به جای جواب دادن به دیگران صبوری کنید.

او در پایان با استقبال از درخواست رئیس هیات کشتی استان مبنی بر استفاده هیات کشتی استان از ظرفیت مجتمع دهکده مقاومت خرم آباد و همچنین حضور اردو‌های تیم ملی کشتی در این مجتمع تاکید کرد اقدامات لازم در اینباره صورت خواهد گرفت.

رئیس هیات کشتی لرستان در ادامه اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت مهمی مانند مجتمع ورزشی دهکده مقاومت در شهر خرم آباد انتظار داریم با همکاری فرماندهی سپاه استان بتوانیم در سفر دو روزه آقای دبیر ریاست محترم فدراسیون کشتی ایران ضمن بازید از این دهکده بر چگونگی استفاده بهتر کشتی استان از ظرفیت این مجتمع وهمچنین برگزاری اردو‌های تیم ملی در این مجتمع بزرگ ورزشی، برنامه ریزی درستی انجام پذیرد.

فرید بهرامی همچنین با اشاره به برخی کارشکنی‌ها در همین ماه‌های ابتدایی فعالیت تاکید کرد: بنده خود را رئیس هیات کشتی کل استان لرستان می‌دانم و قطعا در این مسیر خود را موظف می‌دانم حتی برای مخالفین خود هم تلاش کنم چرا که کشتی استان از این چنددستگی‌ها به اندازه کافی اسیب خورده است و می‌بایست در مسیر جدید از برخی حواشی برای سربلندی کشتی استان عبور کنیم.

او همچنین استفاده از ظرفیت پیشکسوتان کشتی را اولویت کاری عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار