سرقت‌های زوج تبهکار از زنان سالخورده

زوج تبهکار که به بهانه کمک به نیازمندان طلا‌های افراد سالخورده را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و سوم آذر امسال پرونده‌ای از کلانتری ۱۳۶ فرجام به پایگاه چهارم پلیس آگاهی رسید که از یک زن و مرد به نام‌های ناهید و محمد به اتهام سرقت شکایت شده بود.

زنی سالخورده که به عنوان شاکی در کلانتری حضور داشت گفت: به درمانگاه رفته بودم که دارو بگیرم هنگام برگشتن یک دستگاه پژو ۴۰۵ به بهانه پرسیدن آدرس توقف کرد یک زن و مرد داخل خودرو بودند. راننده به من گفت، ساکن اهواز است و در کار خیر و کمک رسانی به فقرا فعالیت دارد. در حالی که داشت به من می‌گفت که این بسته لباس‌ها را به قیمت هشتصد هزار تومان بگیر و صرف امور خیریه کن ناگهان مأموران کلانتری رسیدند و آن‌ها را دستگیر کردند.


بیشتر بخوانید

شیوه‌های جدید سرقت از زبان سارقین سابقه دار


سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این ماجرا گفت: محمد در بازجویی‌ها مدعی شد هر بسته لباس تاناکورا را از مولوی به مبلغ ۵ یا ۸ هزار تومان می‌خرم و بعد در خیابان پیرمرد‌ها و پیرزن‌های مسن را صدا می‌زنم و هر بسته را ۱۰۰ هزار تومان به آن‌ها می‌فروشم. اما در ادامه مشخص شد وی با این روش طلا‌های بانوان مسن را سرقت می‌کرده است. پس از هماهنگی با سرپرست دادسرای ناحیه ۱۵ تهران تعدادی از شاکی‌ها را که به روش متقلبانه و انداختن طلا در کیسه از آن‌ها سرقت شده بود برای شناسایی متهمان به این پایگاه دعوت کردند که همگی محمد را بعنوان سارق اموال خود مورد شناسایی قرار دادند.

شاکیان اظهار داشتند:در خیابان در حال تردد بودند که محمد به آن‌ها مراجعه می‌کرده و به این بهانه که قصد کمک به افراد فقیر و نیازمند را دارد مقداری لباس و پول را به آن‌ها می‌داده تا به نیازمندان برسانند. اما در ادامه پس از جلب اعتماد آن‌ها عنوان می‌کرده که قصد خرید طلا برای عروس و دختر خود را دارد و برای اینکه طلای بدل به او نفروشند خواهان دیدن طلا‌های زنان که اغلب مسن بودند می‌شد و وقتی طلا‌ها را از آن‌ها می‌گرفت در یک لحظه با طلا‌های بدلی جا به جا می‌کرد و بعد طلا‌ها را داخل همان کیسه لباس‌ها می‌انداخت و پس می‌داد و فرار می‌کرد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: با تکمیل تحقیقات پرونده به دادسرای ناحیه ۱۵ تهران ارسال و دستور شناسایی سایر شاکی‌ها و انجام تحقیقات از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۵ تهران صادر شد و تاکنون هفت نفر از شاکی‌ها هر دو متهم را به عنوان سارقان اموال خود شناسایی و معرفی و ارزش اموال خود را بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کردند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار حوادث ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار