چهارمین وبینار تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دامغان

چهارمین وبینار تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دامغان با موضوع چگونگی حمایت قضائی و حقوقی از گزارشگران فساد به صورت مجازی در دانشگاه دامغان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در این وبینار که به صورت مجازی برگزار شد رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه گفت: وظیفه شرعی و قانونی مسئولان و آحاد مردم جامعه، ارائه گزارش فساد به نهاد‌های مرتبط و مبارزه با مفسدان است.

سید حجت الله علم الهدی افزود: برای مبارزه با مفسدان جامعه، همه باید در کنار یکدیگر از گزارشگران فساد حمایت کنیم و مبارزه با فساد را به عنوان وظیفه همگانی آحاد مردم و نهاد‌های دولتی مطرح کنیم.

او اظهار داشت: مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و باید این نکته را بدانیم که وقتی مردم در این زمینه ورود می‌کنند در حال عمل به وظیفه قانونی خود هستند.

علم الهدی برخورد با فساد را از وظایف ذاتی دولت دانست و گفت: همه ارکان حاکمیتی برای مبارزه با فساد، وظیفه امربه معروف و نهی از منکر را برعهده دارند پس دولت نیز وظیفه دارد تا از گزارشگران فساد حمایت‌های لازم را داشته باشد.

او ادامه داد: دولت باید از گزارشگران فساد حمایت کند، زیرا گزارش فساد دارای چالش، مخاطره و مشکلات است و بدون مانع و تبعات، ارائه گزارش امکان پذیر نیست، فردی که گزارش می‌دهد بدون شک از سوی فاسدان مورد تهدید قرار می‌گیرد و نیازمند حمایت است.

علم الهدی اضافه کرد: دولت با توجه به کمبود ناظر، بازرس، نیروی انسانی و بودجه، برای مبارزه نیازمند حمایت مردم و استفاده از ظرفیت همگانی مردم است.

او افزود: همه مردم، باید مبارزه با فساد و امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه قانونی خود بدانند و اگر دولت نیز در این زمینه از ظرفیت مردم استفاده کند، بدون شک مفسدان و متخلفان احساس امنیت نمی‌کنند.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار