بیمارستان ناظران مشهد، قطب درمان بیماران سرطانی به زودی آغاز به کار می‌کند

بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ناظران مشهد به عنوان اولین قطب درمان بیماران سرطانی و هوشمندترین بیمارستان کشور از ابتدای بهمن ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مسعود خانی رئیس بیمارستان ناظران گفت: فاز اول بیمارستان ناظران با ظرفیت ۱۰۰ تخت خواب خدمات درمانی خود را آغاز می‌کند و با شیب ملایم و بررسی زیرساخت‌ها این ظرفیت را افزایش خواهد داد.

او با اشاره به اینکه از لحاظ هتلینگ این مرکز یکی از بیمارستان‌های پیشرو کشور است، افزود: بیشتر اتاق‌های این بیمارستان یک تخته یا دوتخته است و تمام امکانات لازم برای بیمار و همراه در آن پیش بینی شده است. این بیمارستان از لحاظ تجهیزات کلینیکال یکی از مجهزترین بیمارستان‌های مشهد است و در حوزه تصویربرداری به ۲ دستگاه رادیولوژی، ۲ دستگاه سونوگرافی، یک دستگاه سی تی اسکن و اولین دستگاه ام آرآی اوپن مشهد مجهز شده است.

رئیس بیمارستان ناظران ادامه داد: ناظران مجهزترین اتاق عمل کشور را دارد و از لحاظ نرم افزاری به روزترین و هوشمندترین بیمارستان کشور است.

امکانات آزمایشگاهی به روز

خانی بیان کرد: با توجه به اینکه پایه درمانی این بیمارستان برای درمان مبتلایان به سرطان است، امکانات آزماشگاهی به‎روز در آن تعبیه شده و یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌ها و تجهیزات بانک خون کشور برای این مرکز خریداری شده است.

او با اشاره به آی سی یو دوازده تخت خوابی در این مرکز تصریح کرد: همچنین این مرکز به عنوان اولین مجموعه درمانی استان و سومین مجموعه کشور مجهز به دستگاه آی او آر پی خواهد شد تا بتوان بیماران را در زمان جراحی رادیوتراپی کرد. این موضوع بی شک به تکمیل چرخه درمان بیماران کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید


رئیس بیمارستان ناظران با اشاره به راه اندازی بخش اورژانس این بیمارستان که مجهز به ۱۲ تخت و اتاق عمل مستقل و به روز است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در فاز اول علاوه بر پایه و تخصص بیماران سرطانی بتوانیم همه بیماران منطقه قاسم آباد را با بهره مندی از اورژانس و درمانگاه تخصصی پوشش دهیم. این نوید را به مردم این منطقه می‌دهیم که با شروع سال ۱۴۰۰ و با استفاده از ۲ دستگاه آمبولانس، نگرانی در زمینه درمان نخواهند داشت.

خانی بیان کرد: با فعال شدن فاز اول این بیمارستان، ۳۸۸ نفر در این مرکز مشغول به کار خواهند شد و در ادامه با بهر برداری از فاز بعدی این مرکز در تابستان کادر درمان لازم تکمیل خواهد شد.

ارائه خدمات با نرخ دولتی

حمید مستشاری رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از مبتلایان به سرطان نیز با اشاره به هدف گذاری ایجاد ۹ قطب بزرگ درمان سرطان در کشور تا سال ۱۴۰۴ گفت: با راه اندازی این بیمارستان شاهد راه اندازی اولین قطب درمان سرطان کشور در مشهد خواهیم بود.

او ادامه داد: تمام خدمات درمانی در مرکز ناظران با تعرفه دولتی محاسبه خواهد شد. برای اسکان خانواده بیماران این بیمارستان، آسایشگاهی با ظرفیت ۱۵۰ تخت در مرکز انکولوژی رضا (ع) در حال ساخت است.

۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ناظران

اصغر افراسیابی مدیرعامل انجمن حمایت از مبتلایان به سرطان مشهد گفت: این پروژه با ۲۹ هزارمترمربع زیربنا، ۲۰۰ تخت بستری و ۶ اتاق عمل آماده فعالیت است.

او با اشاره به کمک بیش از ۱۰ هزار خیر در ساخت این بیمارستان افزود: برای ساخت و تجهیز این مرکز در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: شهرآرا

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار