شهردار کازرون خبر داد؛

رشد ۱۰۰ درصدی درآمد وصولی شهرداری کازرون نسبت به مدت مشابه پارسال

مهرورز، از رشد ۱۰۰ درصدی درآمد وصولی شهرداری نسبت به پارسال خبر داد و گفت: درآمد وصولی شهرداری در ۱۰ ماهه نخست امسال از حدود ۳۰ میلیارد تومان به حدود ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدامین مهرورز شهردار کازرون در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: درآمد وصولی شهرداری در ۱۰ ماهه نخست امسال از حدود ۳۰ میلیارد تومان به حدود ۶۰ میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که بعضی از منابع درآمدی شهرداری عملا قطع شده است.

او ادامه داد: تحقق این میزان درآمد با تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر میسر شد که همین امر سبب شده موتور بخش‌های مختلف از جمله عمرانی و خدماتی به حرکت درآید.

شهردار کازرون با بیان اینکه در سال ۹۸ بودجه شهرداری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان بسته شده بود اضافه کرد: در زمان تحویل شهرداری در ۲۵ دی ماه حدود ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وصول شده بود و ۲۲ میلیارد باقیمانده را باید در ۲ ماه تامین می‌کردیم، همچنین در امسال بودجه شهرداری را نسبت به سال قبل با ۷۵ درصد افزایش به ۹۰ میلیارد تومان رساندیم.

محمدامین مهرورز با اشاره به محل‌های درآمد شهرداری با توجه به شیوع کرونا، بیان کرد: همه این‌ها در شرایطی رخ داده که با شیوع کرونا و توقف بعضی از خدمات درآمدزای شهرداری مانند اتوبوس‌های شهری، اجاره برخی مراکز مانند مراکز بازی پارک‌ها وهمچنین شرایط اقتصادی نابسامان کشور، درآمد شهرداری در معرض کاهش بوده است.

او تصریح کرد: امروز بدهی‌های ایجاد شده در امسال، به طور کامل با پیمانکاران تسویه شده و حتی بخشی از معوقات سال‌های قبل نیز پرداخت شده است، همچنین حقوق نیرو‌ها و کارمندان نیز به روز است و هیچ گونه عقب افتادگی در پرداخت حقوق آن‌ها نداریم.

شهردار کازرون در تشریح عملکرد عمرانی شهرداری گفت: چشمگیرترین و قابل لمس‌ترین فعالیت شهرداری در این مدت برای مردم فعالیت عمرانی بوده که دراین رابطه برای سال ۹۹، بودجه عمرانی از ۱۰ میلیارد تومان در پارسال به افزون بر ۲۲ میلیاردتومان رسید.

او اضافه کرد: بدون حمایت، همراهی و همدلی اعضای محترم شورای اسلامی شهر، دستیابی به این توفیقات غیرممکن بود.

مهرورز با اشاره به اینکه جهت رفاه و آسایش شهروندان سعی کردیم در تمام نقاط شهر طرح عمرانی داشته باشیم، اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های عمرانی اجرا شده در سطح شهر می‌توان به بهسازی و تسطیح به میزان ۱۰۲ هزار و ۱۲۳ متر مربع، آسفالت خیابان‌ها و معابر به میزان بیش از ۱۰۲ هزار متر مربع، لکه‌گیری آسفالت به میزان ۱۲ هزار و ۸۴۰ متر مربع، جدول‌گذاری به میزان ۶ هزار و ۴۶۶ متر، کانیوگذاری به میزان ۵ هزار و ۴۷۴ متر و سنگ‌فرش و موزائیک‌فرش به میزان ۱۸ هزار و ۴۸۰ متر مربع اشاره کرد.

او ساخت بزرگ‌ترین پارک تپه‌ای با نام بعثت یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری نام برد و افزود: در تلاش هستیم فاز اول این طرح ۱۱ هکتاری را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

شهردار کازرون با اشاره به اصلاح، بازسازی، بهسازی و زیباسازی میدان‌های بعثت، بهار آزادی، انقلاب، شمسه، فردوسی و المان سیمرغ تصریح کرد: در نظر داریم سال آینده بازسازی میدان شهدا را در اولویت کار قرار دهیم و هم چنین تابلو‌های سردر بازار را نیز نوسازی کنیم.

طرح تملک و بازگشایی خیابان کارگر شمالی، سرمایه شهرداری را بیش از ۱۰ برابر کرده است

محمدامین مهرورز اقدامات شهرداری را در بحث تملک اراضی و حقوقی واملاک موفق ارزیابی و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما، تملک املاک خیابان کارگر شمالی جهت پروژه بازگشایی خیابان کارگر شمالی به مطهری بود که به انتظار ۲۵ ساله و به حق مردم، پایان داد.

او با بیان اینکه با بازگشایی این خیابان، گره ترافیکی این منطقه کاسته می‌شود، افزود: این طرح سرمایه شهرداری را بیش از ۱۰ برابر کرده و از محل تغییر کاربری‌ها می‌تواند درآمد خوبی را عاید شهرداری کند.

شهردار کازرون با اشاره به تعداد زیاد پرونده‌های حقوقی شهرداری در محاکم در سال‌های گذشته افزود: شهرداری کازرون درسال‌های گذشته درخصوص حقوقی ودعاوی کیفری ومحاکم قضایی بسیارآسیب دیده است، اما در یک سال گذشته با تعامل خوبی که با دستگاه قضایی داشتیم فقط ۱۵ مورد علیه شهرداری و ۶۰ مورد به نفع شهرداری آرای قطعی صادر شده است.

او به تحقق یکی دیگر از خواسته‌های شهروندان اشاره کرد و گفت: پس از ۱۳ سال انتظاربا پیگیری‌های واحد حقوقی توانستیم پس از رای دادگاه تجدید نظر حکم قطعی تخریب و عقب نشینی دیوار بانک کشاوری را به نفع شهرداری بگیرم.

اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به عمران و تجهیزات پارک خانواده

مهرورز در خصوص پارک خانواده، بیان کرد: پارسال ۱۵۰ میلیون تومان به این پارک اختصاص داده شد و امسال نیز برای اتمام این پارک، حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی تخصیص یافته، که به مناقصه گذاشته شده است.

او اظهار امیدواری کرد: این پارک تا پایان سال یا نهایتا در ابتدای سال آینده بازگشایی خواهد شد.

شهردار کازرون گفت: ۳۰۰ میلیون تومان دیگر هم در قالب تجهیزات مبلمان و ست ورزشی به این پارک اختصاص یافته که این تجهیزات به وسیله واحد خدمات شهری در پارک نصب خواهد شد.

او با اشاره به برنامه شهرداری جهت پویا‌تر شدن فرهنگ سرای مردانی ادامه داد: در این رابطه برنامه‌های فرهنگ سرا نه تنها ادامه خواهد داشت بلکه سعی می‌کنیم که متنوع‌تر و با کیفیت‌تر اجرا شود.

مهرورز گفت: همچنین در نظر داریم مجموعه پارک مردانی را بازسازی کنیم که در کنار آن پیست دوچرخه سواری، اسکیت، هندبال و بسکتبال تعریف شده است که هم اکنون کار عمرانی آن اغاز شده و سعی می‌کنیم هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار