بومی‌سازی ماشین آلات وارداتی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ میلیون دلار ماشین آلات وارداتی، قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی در استان آذربایجان شرقی بومی‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۰ میلیون دلار ماشین آلات وارداتی، قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی در استان آذربایجان شرقی بومی‌سازی شده است گفت: ساخت موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم و چرخشگر تبریز از جمله این بومی سازی‌ها در استان است.

او افزود: ثبت توانمندی‌های بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی استان در سایت توانیران و معرفی بیش از یک هزار محصول ظرفیت‌های فراوان بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی را به خوبی نشان می‌دهد.

امین زاده با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دائمی توسعه و تعمیق ساخت داخل و اعلام نیاز‌های واحد‌های تولیدی در محل سازمان و کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در تحقق اهداف برنامه‌های جهش تولید در بین استان‌ها گفت: عقد قرارداد انتقال طرح آب خلیج فارس توسط شرکت پمپیران و بومی سازی محصول انحصاری پمپ با ۲ ورودی با توان ۱۴۰ بار فشار از دیگر ظرفیت‌های بخش تولید در آذربایجان شرقی است.

او از پایش و رصد سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۹۰۰ طرح در حال اجرا در استان خبر داد و افزود: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده طرح‌های در دست اجرای استان ۲۰ هزار میلیارد تومان با پیش بینی ۵۲ هزار فرصت شغلی است.

رئیس سازمان صنعت  معدن و تجارت استان گفت: تشکیل کمیته پایش در شهرستان‌ها و رفع موانع و تکمیل و راه اندازی طرح‌های بالای ۶۰ درصد و هدف گذاری راه اندازی حداقل ۵۰۰ طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی، راه اندازی ۴۹۰ طرح ایجادی و توسعه‌ای در استان در ۹ ماهه نخست امسال از اقداماتی است که در توسعه اشتغال و تولید بسیار موثر خواهد بود.

امین زاده گفت: پیگیری متوقف نشدن سرمایه گذاری‌های انجام شده با تمدید و درج گزارش پیشرفت فیزیکی ۴۰۰ طرح امسال از جمله اقدامات توسعه‌ای در آذربایجان شرقی است.

بیش از چهار هزار واحد صنعتی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.