دیابت یکی از بیماری‌های خطرناک برای بدن

جراح و فوق تخصص شبکیه و لیزر‌های چشمی، دیابت را یکی از بیماری‌های خطرناک برای بدن دانست و گفت : این بیماری تمام ارگان‌های بدن از جمله رگ‌های چشم را درگیر و آن را به شدت تهدید می‌کند .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حمید آریایی تبار جراح و فوق تخصص شبکیه و لیزر‌های چشمی، دیابت را یکی از بیماری‌های خطرناک برای بدن دانست و با بیان اینکه این بیماری تمام ارگان‌های بدن از جمله رگ‌های چشم را درگیر و آن را به شدت تهدید می‌کند از مبتلایان به دیابت خواست هر ۶ ماه یکبار برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه دیابت باعث بسته‌شدن رگ‌های چشم می‌شود،گفت : بیماران مبتلا به دیابت باید بیش از سایر بیماران مراقب سلامت چشم هایشان باشند و از این رو باید در طول سال ۲ بار با مراجعه به چشم پزشک وضعیت سلامتی چشم های خود را بررسی کنند.

او با بیان اینکه کم تحرکی و انجام ندادن فعالیت‌های بدنی و ورزش باعث افزایش وزن و چاقی و در نتیجه ابتلای افراد به دیابت می‌شود، افزود: این بیماری، چشم را بیش از سایر ارگان‌های بدن درگیر می‌کند و از این رو مبتلایان به دیابت باید خیلی مراقب سلامتی چشم هایشان باشند.

آریایی تبار با بیان اینکه درگذشته آب سیاه و آب مروارید چشم افراد را تهدید می‌کرد و منجر به نابینایی می‌شد، افزود: اکنون دیابت به تهدیدکننده جدی چشم تبدیل شده است.

این فوق تخصص شبکیه و لیزر‌های چشمی به رشد و پیشرفت فناوری و استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن در معاینات و اعمال جراحی چشم اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در استان در کلینیک چشم پزشکی بیمارستان بیستون مدرن‌ترین و مجهزترین امکانات و تجهیزات چشم پزشکی وجود دارد و اکنون به بیماران کرمانشاه، استان‌های غرب کشور و کشور عراق خدمات ارایه می‌شود.

آریایی تبار افزود: با مراجعه به موقع و با استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن و به روز می‌توان خطرات ناشی از بیماری دیابت و تاثیر آن بر روی چشم افراد مبتلا به این بیماری را کاهش داد.

او گفت: با استفاده از تزریق دارویی و دستگاه‌های مجهز و مدرن موجود می‌توان از کنترل بیماری دیابت و تاثیر آن بر روی چشم‌ها کاست و و مانع نابینایی افراد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار