در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دومین انبار رطب مضافتی در استان کرمان تاسیس شد

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا گفت: دومین انبار رطب مضافتی در استان کرمان نزدیک شهر بم و نرماشیر تاسیس شده است.

اکبر میرزا پور، سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،در رابطه با پذیرش دومین انبار خرما در بورس کالا اظهار کرد:دومین انبار رطب مضافتی در استان کرمان نزدیک شهر بم و نرماشیر واقع شده تا کشاورزان این دو شهر بتوانند از این انبار به برای فروش  محصولات کشاورزی  خود در بورس کالا بهره مند شوند.

او بیان کرد:کشاورزان می توانند به این انبار ها مراجعه کنند، پس از آن براساس استانداردی که در سامانه بورس کالا وجود دارد خرمایشان مورد ارزیابی  قرار می گیرد و در پایان اگر مشکلی وجود نداشته باشد  برایشان قبض انبار و گواهی سپرده کالایی صادر می شود.


بیشتر بخوانید

بحث قیمت گذاری دستوری جلوی رشد بازار سرمایه را گرفت


سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند  به صورت آنلاین  یا از طریق یکی از کارگزاری‌هایی که مجوز کالایی دارند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵:۰۰ به معامله گواهی سپرده کالایی بپردازند، هرکدام از کشاورزان اگر بخواهند وارد این فرایند شوند باید حداقل یک کد بورسی داشته باشند.

میرزاپور در رابطه با زمان واریز مبلغ حاصل از فروش این اوراق کالایی به حساب کشاورزان، گفت: تفاوت فرآیند تسویه حساب در این گونه معاملات در مقایسه با بازار‌های سنتی در روند  تسویه حسابشان  است، به گونه‌ای که اگر  کشاورزان در بورس کالا  گواهی را معامله کنند یک روز کاری پس از معاملات مبلغ مورد نظر به حسابشان واریز می‌شود در حالی که در بازار سنتی این امر زمان  بر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار