اجرای طرح مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول:

سقفی محکم برای ۱۸۵ خانوار گلستانی

معاون بازسازی بنیاد مسکن گلستان گفت: ۱۸۵ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر در روستا‌های استان در منازل خود ساکن شدند.

خسروی معاون بازسازی بنیاد مسکن گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:از اواخر سال ۹۳ بر اساس تفاهمنامه‌ای که فی مابین بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضعفان در راستای کمک به خانوار‌های دارای ۲ معلول منعقد شد.

اوادامه داد: از اوایل سال ۹۴ عملیات اجرایی ساخت شروع شد و با همکاری بهزیستی افراد شناسایی شدند.

خسروی گفت: تاکنون ۲۸۰ خانواده دارای ۲ عضو معلول شناسایی و  به بانک معرفی شدند که در روستا‌ها بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد معرفی شدند و گلستان در این زمینه به لحاظ عملکرد جزو استان‌های برتر کشور است.

او گفت: از این تعداد ۲۵۰ واحد عملیات فونداسیون و اجرای اسکلت آن انجام شده و به مرحله دیوارچینی و نازک کاری رسیده است و اکنون از این تعداد ۱۸۵ خانوارهم در داخل واحد‌های خود سکونت دارند.

خسروی گفت: در بحث فنی و مهندسی، گردش کار را بنیاد مسکن پیگیری می‌کند و با توجه به شرایط جسمی معلولین نقشه منازل طراحی و در بحث ساخت نظارت می‌شود.

او گفت: برای این واحد‌ها تا یک ماه گذشته ۳۶ تومان کمک بلاعوض و تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شد، اما اکنون سقف تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض به ۸۴ میلیون تومان رسیده است و این موضوع در کل استان اطلاع رسانی شده است.

خسروی گفت:برای واحد‌هایی که در حال ساخت هستند با توجه به این که سقف بلاعوض و تسهیلات افزایش پیدا کرده متناسب با پیشرفت فیزیکی کار، تسهیلات و بلاعوض پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض مسکنی در حدود ۵۰ یا ۶۰ متر ساخته و تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.