طنین نوای فاطمی در شیراز/ میزبانی عزاداران فاطمی از سوی موکب‌های جهادی

به مناسبت دهه دوم فاطمیه موکب داران جهادی میزبان عزاداران فاطمی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بوی اسپند در فضا می‌پیچد، لیوان‌های چای پشت هم ردیف می‌شوند، نوای چادر خاکی و پهلوی شکسته طنین‌انداز می‌شود و دل‌ها عاشقی می‌کنند به یاد پهلوی شکسته و چادر خاکی و مدفنی که داغی بر دل دوست‌داران اهل‌بیت(ع) گذاشته است.

بانوی من، اینجا دل‌های عاشقی هستند که به یادت موکب به پا می‌کنند، به خلق خدا خدمت‌رسانی می‌کنند و گاهی در اوج بی‌قراری اشک می‌ریزند. 

شهر و دیار کشورمان این روزها سیاهپوش تو است، قدم‌های بی‌منتی که برداشته می‌شود و بدون‌شک بدون پاسخ نخواهد ماند. 

سومین حرم اهل‌بیت(ع) و جوانان شیرازی مانند همیشه پای کار جهادی ایستاده‌اند. موکب‌های مختلفی در سطح شهر و استان فارس فعالیت می‌کنند تا داغ سنگین این روزها سبک‌تر شود. 

موکب مادرانه قرارگاه جهادی بچه‌های انقلاب با همکاری آستان مقدس علی‌بن حمزه و شهرداری شیراز یکی از این موکب‌ها است که در خیابان معالی‌آباد با مساحت یک هزار متر مربع و خادمی ۵۰ نفر از خادمان حضرت زهرا(س) از ۲۱ دی ماه تا شب شهادت ام ابیها از ساعت ۱۶ اتا ۲۱ برپا شده است. 

علی صفری، مسئول این موکب  درباره خدمات ارائه شده در این شب‌ها، گفت:  در موکب مادرانه قرارگاه جهادی بچه‌های انقلاب خدماتی از جمله کتابت فاطمی نمایشگاه و مشاوره عفاف و حجاب، غرفه کودکان و پذیرایی روزانه از دو‌ هزار نفر از مهمانان حضرت زهرا با طعم‌های مختلف چای، قهوه و میان‌وعده‌های زمستانه پذیرایی می‌کند.

او، بیان کرد: در موکب مادرانه هر شب در دو زمان ۴۵ دقیقه‌ای سنج و دمام و عزاداری حضرت زهرا برگزار می‌شود. 

صفری با اشاره به اینکه این موکب که کودکان را نیز فراموش نکرده، تصریح کرد: مادرانه محفلی برای کودکان فاطمی است که با آغوش باز از سوی خادمان ساعاتی را برای ارادت به مادرمان حضرت زهرا هر چه در دل دارند بر روی کاغذ می‌اورند و به همراه هدایای‌شان به یادگار با خود می‌برند.

مسئول موکب  مادرانه قرارگاه جهادی بچه های انقلاب، ادامه داد: در مادرانه، حاج قاسم و یاران همراهش به رسم هر ساله‌شان از میهمانان مادر میزبانی می‌کنند و محفل مقاومت گرم گرم است، چه آثار، چه روایت و چه نمایشگاه نقاشی‌هایی که نقاشان خوش ذوق از تمامی جهان ارادت و حس قلبی خود را نسبت به سردار دلها به تصویر کشیده‌اند. 

او، افزود: در مادرانه جمع مادری‌ها جمع  است و از همه علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت برای حضور در مادرانه دعوت می شود.

صفری، اضافه کرد: هیئت و موکب مصباح ‌الهدی موکب بعدی است، موکبی که با حضور جمعی از خدام  در هفته‌ای که گذشت برنامه پخت ۳۵۰ پرس غذا را در دستور کار داشت و آن را میان کارتن خواب‌ها و خانواده‌های کم بضاعت شهر شیراز توزیع کرد که این برنامه در  این هفته نیز ادامه دارد.

مسئول موکب  مادرانه قرارگاه جهادی بچه های انقلاب، گفت: موکب بعدی، قمر بنی‌هاشم بوده که از ۲۴ تا ۲۹ دی‌ماه در کوی جماران دایر است. 

 محمدحسین مُزکّی، پخش کلیپ‌های متنوع مناسب با عزاری صدیقه کبری، فضاسازی خیابان، تعارف چای و قهوه به عزادادان را از  اقدامات این موکب ها برشمرد.

مرکی مسئول موکب قمربنی‌هاشم، توزیع گسترده پوستر شهید سلیمانی را از دیگر اقدامات این موکب دانست و بیان کرد: پنج ‌شنبه شب پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز عطر خاصی به فضای موکب بخشید و افتخار داشتیم میزبان پیکر دو شهید گمنام باشیم. 

او،  استقبال مردم از این موکب را بسیار خوب برشمرد و تصریح کرد:  رنج سنی خادمان موکب از ۱۳، ۱۴ سال تا ۳۰، ۴۰ است و پیرغلامان نیز در کنار جوانان در موکب حضور دارند.

 مسئول موکب قمربنی‌هاشم، همه هزینه‌های موکب را تامین شده از سوی کمک‌های مردمی دانست و ادامه داد: خدا را شاکریم که مردمی خیّر داریم که هیچ گاه ما را در این مسیر تنها نمی‌گذارند. 

گروه‌های همدل علمدار جهاد نیز که این روزها مشغول جمع‌آوری نذورات مردمی برا بجا اوردن مرحله دوم نذر حیا باعنوان چادر خاکی به نیابت از بانوی شهید مریم رحیمی، اولین بانوی شهید مدافع سلامت استان فارس هستند در تامین ملزومات این موکب‌ها همت بالایی دارند. 

عبدالغفار حسینی، افزود: در این شب‌ها بیش از ۱۰۵ هزار لیوان کاغذی و بیش از پنج هزار عدد ظروف بسته‌بندی تهیه و به موکب‌ها تقدیم شده است. 

او،  اضافه کرد: شاهد یک اتحاد و انسجام میان موکب‌ها و گروه‌های جهادی در برگزاری مراسم‌های معنوی مناسب با شهادت حضرت زهرا(س) هستیم.

حسینی، درباره نذر چادر خاکی، اظهار کرد: در مرحله اول ۴۰۰ قواره چادر به بانوان عفیفه اهدا شد که در مرحله دوم بیش از ۵۰۰ قواره اهدا می شود.

موکب صاحب‌الزمان(عج) موکب دیگری است که در خیابان ۹ دی، بست شهید دستغیب مستقر بوده و اقدامات مختلفی را با محوریت اطعام نیازمندان انجام می‌دهد. 

نجیم مختاری مسئول موکب صاحب الزمان (عج) گفت: هفت هزار پرس غذای گرم در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سه هزار پرس در روز شهادت سردار سلیمانی سرو شده است که فردا نیز آخرین مرحله پخت انجام و میان نیازمندان توزیع می‌شود. 

او، بیان کرد: توزیع مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی و اقدامات درمانی در کنار موضوعات فرهنگی و سوگواری ایام شهادت ام ابیها از دیگر اقداماتی است که این موکب در این روزها انجام می‌دهد. 

گروه‌های جهادی و داوطلب همواره نشان داده‌اند که در شادی‌ها و عزاداری‌های پیشوایان دینی خط مقدم هستند و هیچ‌گاه در راه تبیین سیره اهل‌بیت(ع) و کمک به نیازمندان از پای نخواهند نشست.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.