معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور:

خانوار‌های دارای ۲ معلول از واحد‌های مسکونی مقاوم بهره مند می‌شوند

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: ۱۱ هزار و ۵۲ واحد مسکونی روستایی و شهری برای خانوار‌های دارای ۲ معلول و بیشتر به بهره برداری رسید.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: برخی از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که بیش از ۲ معلول دارند به لحاظ مسکن دچار مشکل بودند به این شکل که مسکن داشتند، اما فرسوده یا کوچک بود.

او ادامه داد: بر این اساس تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان تنظیم شد که بنیاد مسکن برای همه خانواده‌های دارای ۲ معلول تحت پوشش، در شهر و روستا مسکن تامین کند.

مهدیان گفت: حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ خانوار به بنیاد مسکن معرفی شدند که از این تعداد ۱۱ هزار شهری و مابقی روستایی هستند.

او گفت: در این راستا منابعی در بحث کمک بلاعوض در مناطق روستایی به مبلغ ۸۵ میلیون تومان تامین شد که بخشی را بنیاد مسکن، بخشی را بنیاد مستضعفان و بخشی را بهزیستی تامین می‌کند.

این مقام مسئول گفت: تسهیلاتی در قالب قرض الحسنه از سوی بنیاد مسکن، برای هر خانوار تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و تاکنون برای خانواده‌ها در مناطق شهری ۶ هزار و ۱۵۲ واحد به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه تعدادی از واحد‌ها تکمیل نشدند افزود: این موضوع مربوط به زمین است که در مناطق شهری تامین زمین کمی مشکل است و وزارت راه و شهرسازی در این تفاهمنامه سهم دارد و به عهده این وزارت بوده که در برخی نقاط هنوز تامین نشده و حدود ۵ هزار واحد در شهر باقی مانده است.

مهدیان گفت: در مناطق روستایی ۹۶ هزار و ۵۵۰ واحد برای خانواده‌های ۲ معلول پیش بینی شده که حدود ۴ هزار و ۹۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و مابقی در دست اجراست.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.