پلمب ۳۰ بنگاه املاک متخلف در نورآباد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان گفت: ۳۰ واحد صنفی معاملات املاک نورآباد به علت اخلال در نظم اجاره بهای مسکن و جابجایی غیرقانونی پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،رضا رضایی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان اظهار کرد: به دلیل گرانی قیمت مسکن و افزایش بهای رهن و اجاره در نورآباد (مرکز شهرستان دلفان)، کنترل و نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در طرحی ویژه با همکاری و مشارکت بازرسان اداره صمت، اداره نظارت بر اماکن، سازمان تعزیرات، بازرسان اتاق اصناف و نماینده دادستانی، در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: در این طرح ۱۲۰ بازدید با هدف شناسایی واحد‌های صنفی بدون پروانه فعالیت و یا مشاورین املاکی که در محلی غیر از محل مندرج در "پروانه کسب" فعالیت می‌کنند، انجام و منجر به پلمب ۳۰ واحد شد.

رضایی بیان کرد: مردم هرگونه درخواست بیشتر از ۱۵ درصد اجاره و رهن مسکن نسبت به سال قبل را به اتاق اصناف و صمت گزارش کنند، تا قاطعانه با مشاوران املاک متخلف و سودجو در این زمینه برخورد شود.

او با تاکید بر تعطیل شدن واحد‌های معاملات املاک فاقد مجوز گفت: به دنبال گران شدن غیرمتعارف نرخ اجاره بها، تعداد گشت‌های بازرسی اداره صمت افزایش یافته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان همچنین گفت: ۲۰۷ تن برنج وارداتی توسط ۴۰ فروشگاه موادغذایی در نقاط مختلف شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توزیع شده است.

رضایی اضافه کرد: همچنین ۱۶۳ تن شکر با هدف تنظیم بازار در نقاط مختلف شهرستان دلفان توزیع شد.

او ادامه داد: اداره صمت دلفان در اجرای طرح‌های کمک معشیتی توسط گرو‌های جهادی و بسیجی، نهایت همکاری را با مردم داشته، مواد غذایی مورد نیاز را فراهم کرده و با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار داده است.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان واقع شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.