انجام سه هزار بازرسی کنترل کرونا از واحد‌های کارگاهی استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از انجام بیش از سه هزار مورد بازرسی از سطح واحد‌های کارگاهی این استان با اولویت کنترل و مهار بیماری کرونا و صیانت از سلامت نیروی کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به دنبال شیوع کرونا از اسفند ماه پارسال تدابیر ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف در جهت صیانت از سلامت نیروی کار از طریق تشدید بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار آغاز شده و بازرسی‌های مرتبط با این موضوع نیز توسط بازرسان کار استان انجام شده است.

او افزود: نظارت درون کارگاهی توسط مجموعه‌های کارفرمایی از طریق خانه‌های بهداشت کارگری، کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و مسئولان ایمنی کارگاه‌های کشور در حال انجام است و موضوع رعایت الزامات بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به محیط‌های کاری ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: برای مهار کرونا و جلوگیری از ابتلای نیروی کار مولد به کووید.۱۹ دستورالعمل مشاغل با دسته بندی مشخص به شکل توصیه نامه در حرفه‌های مختلف تدوین شده و جهت رعایت و اجرا به واحدهای کارفرمایی ابلاغ شده است.

او با اشاره به فعالیت نزدیک به ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگاه و واحد اقتصادی دارای کد بیمه تامین اجتماعی در استان اردبیل بیان کرد: مقابله با شیوع کرونا در این واحدها به خصوص در ۳۱۲ واحد اقتصادی بالای ۵۰ نفر کارگر در استان در اولویت کاری بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد.

رحیمی همچنین گفت: تمامی بازرسی‌ها با اولویت تعداد نیروی کار انجام شده و رعایت دستورالعمل ایمنی و تبعیت از مقررات ایمنی و دستورات مسئول ایمنی در کارگاه امری ضروری است و کارفرمایان در این زمینه تکلیف نظارتی دارند و برای تامین حفاظت فنی و بهداشت کار، باید وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگران قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل درباره تامین تجهیزات حفاظت فردی در کارگاه‌ها فعال استان اردبیل نیز اظهار کرد: بازرسان کار با اولویت مقابله با کرونا، نظارت های خود را در کارگاه‌های مشمول افزایش داده و در این راستا کنترل تحویل تجهیزات حفاظت فردی توسط کارفرمایان به کارگران نیز به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار