۲۰ میلیارد ریال کمک برای بازسازی خانه سیل زدگان بوشهر پرداخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای بازسازی ۴۶۷ خانه آسیب دیده از سیل پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید حیدری‌بریدی مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به سیل آذر در این استان، بیان کرد: تا کنون ۲۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای بازسازی ۴۶۷ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در استان پرداخت شده است.

او برطرف کردن آبگرفتگی در منازل و معابر، پاکسازی نقاط آبگرفته، توزیع کالاهای اساسی و لوازم معیشتی، و تشکیل پروانه برای ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی و تجاری آسیب دیده را از برنامه‌های ۱٫۵ ماه گذشته دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر ادامه داد: ۶۲۱ واحد مسکونی برای ساخت و ۷۶۷ واحد مسکونی برای تعمیرات در شهرستان‌های دشتستان، دیلم، گناوه و تنگستان تعیین شده‌اند.

حیدری با بیان اینکه در مجموع هزار و ۳۸۸ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل آذر در استان بوشهر بازسازی و تعمیر می‌شود، افزود: عملیات آواربرداری ۸۲ واحد مسکونی در دشتستان، دیلم و گناوه انجام گرفته و پِی‌کنی برای ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


او، با اشاره به آغاز تعمیرات ۴۳۷ واحد مسکونی سیل‌زده در شهر‌ها و روستا‌های دشتستان، گناوه و دیلم، گفت: تعمیرات برخی از واحد‌های مسکونی سیل‌زده به پایان رسیده است و ارائه خدمات لازم در این زمینه ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر همچنین با اشاره به پرداخت کمک بلاعوض ۲۰ میلیون تومانی برای بازسازی واحد‌های مسکونی شهری و ۱۵ میلیون تومانی برای اماکن روستایی و تجاری، بیان کرد: برای تامین لوازم زندگی و معیشتی هم ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

حیدری افزود: در مجموع بیش از ۳۶٫۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار سیل‌زدگان در شهر‌ها و روستا‌های استان قرار می‌گیرد.

او عنوان کرد: برای بازسازی واحد‌های مسکونی شهری ۱۰۰ میلیون و روستایی ۸۰ میلیون، و برای تعمیر خانه‌ها ۳۰ میلیون تومان وام کم‌بهره ۱۵ ساله پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.