مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با فروش بمب‌های نقطه زن به عربستان

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا روز گذشته طرحی را در مخالفت با فروش بمب‌های نقطه زن به عربستان ارائه کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا روز گذشته طرحی را در مخالفت با فروش بمب‌های نقطه زن  به عربستان در ازای میلیون‌ها دلار ارائه کردند که در دولت دونالد ترامپ مطرح شده بود .

گریگوری میکس، عضو کمیته امور خارجی، این طرح را به نشانه مخالفت کنگره با معامله (فروش این بمبها)، به سبب نقش عربستان در جنگ یمن، ارائه کرد.

میکس در بیانیه‌ای تاکید کرد: تصمیم دولت ترامپ برای تسریع در فروش ده‌ها بمب به عربستان به ویژه پس از فروش فوری ساختگی حدود ۶۰ هزار مهمات، هیچگونه توجیهی ندارد. منظور وی سلاح‌هایی بود که دولت ترامپ به موجب قانون فوق العاده در سال ۲۰۱۹ به عربستان داد.

میکس تاکید کرد: سازمان ملل اعلام کرد یمن شاهد بزرگترین بحران انسانی در جهان است و این بحران با سلاح‌هایی که آمریکا به عربستان می‌فروشد شدت گرفته است.

دولت ترامپ اخیرا با فروش بمب‌های نقطه زن بویینگ به ارزش ۲۹۰ میلیون دلار به ریاض موافقت کرده است. این اقدام پس از نشان دادن چراغ سبز به شرکت رایتون برای فروش ۷۵۰۰ فروند بمب هوشمند به ارزش ۴۷۸ میلیون دلار صورت گرفت.

قرارداد‌های فروش سلاح (به عربستان) از مسائل مورد اختلاف بین کاخ سفید و نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات به سبب جنگ یمن، قتل جمال خاشقجی و نقض حقق بشر در (عربستان) بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار