رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی:

پایش و غربالگری زندانیان و کمک به زندانیان از توسعه چرخه جرم جلوگیری می‌کند

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: احکام قضایی به مثابه نسخه پزشک و جهت اصلاح و درمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: احکام قضایی به مثابه نسخه پزشک و جهت اصلاح و درمان است لذا همانگونه که شان پزشک حضور مستمر و رصد روند درمان بیمار است، قضات نیز باید به طور مستمر وضعیت زندانی و تاثیر این نسخه را رصد کنند.
 
او افزود: همانگونه که بیمار در روند درمان به تدریج بهبود می‌یابد و مقدار دارو متناسب با تاثیر آن تغییر می‌کند، زندانی نیز امکان این را دارد که قبل از اتمام حکم به معنای واقعی اصلاح شود لذا می‌توان با استمرار پایش در اجرای حکم تجدید نظر کرد و زندانی را مشمول ارفاق و امتیاز قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ادامه داد: اعتقاد داریم زندان مانند بیمارستان و قاضی مانند پزشک و زندانبان مانند پرستار است، اگر نسخه درمانی برای مجرم زندان تعیین شد می‌توان متناسب با اثرگذاری زندان در حکم قضایی که همان نسخه درمانی است تجدید نظر کرد که این امر مستلزم حضور مستمر قضات در زندان‌ها و ارتباط آنان با زندانی است.

حاج محمدی با بیان اینکه حضور فرد در زندان موجب آسیب به خانواده او می‌شود بیان کرد: پایش و غربالگری زندانیان و کمک به آزادی زندانیان اصلاح شده اقدامی به منظور مراقبت از خانواده زندانی و جلوگیری از توسعه چرخه جرم است.

او با تاکید بر اینکه هدف ما خلوت کردن زندان‌ها به هر قیمتی نیست تصریح کرد: هدف از مجازات، اصلاح مجرمین است و این ماموریت مشترک ما و مجموعه دستگاه قضایی است.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار