مدودف: آمریکا تلاش می‌کند وجهه خود را تا حدی بازگرداند

نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت آمریکا در تلاش است وجهه خود را به عنوان یک شریک راهبردی معتبر مسکو «تا حدی» بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه، روز شنبه در مقاله‌ای تصریح کرد: آمریکا در تلاش است وجهه خود را به عنوان یک شریک راهبردی معتبر «تا حدی» بازگرداند.

مدودف وعده‌های انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تمدید پیمان استارت ۳ با روسیه که بایدن آن را رکن ثبات راهبردی بین دو کشور دانست، «بسیار خوش بینانه» خواند.

وی گفت: بایدن طرفدار کاهش تسلیحاتی است و در تدوین پیش نویس پیمان نیرو‌های میانبرد هسته‌ای از دوره شوروی مشارکت داشته است.

مدودف اظهار داشت: «یکی از موضوعات مبارزات انتخاباتی این بود که آمریکا نباید از پیمان آسمان‌های باز، سازمان جهانی بهداشت و توافق آب و هوایی پاریس- روند‌هایی که در سال‌های اخیر شتاب گرفته اند- خارج شود.»

وی افزود: «در ضمن، خروج آمریکا از توافق پاریس و پیوستن احتمالی دوباره اش به آن، یکی از واضح‌ترین و تازه‌ترین نمونه‌های آشفتگی سیاسی است. اکنون تغییری ساختاری در مبنای فعالیت اقتصادی در جریان است. نظم اقتصادی جدیدی در حال شکل گیری است. کشور‌ها و شرکت‌ها با انجام ارزیابی‌های سختگیرانه دربار زنجیره تجاری خود از تأمین کنندگان در بعضی کشور‌ها گرفته تا مصرف کنندگان در کشور‌های دیگر، در حال تغییر شکل الگو‌های خود برای به صفر رساندن تولید کربن هستند. سرمایه گذاران جهانی مشغول تجدیدنظر درباره راهبرد‌های خود هستند. سازمان‌های بین المللی مشغول ایجاد معیار‌های گزارش دهی جدیدی هستند که به طور قطع در سطح جهانی اعمال خواهد شد.»

مدودف نوشت: «همه این عوامل از اهمیت جهانی برخوردار است و موقعیت آمریکا، یا بهتر بگویم دست و پا زدن و تقلایش، مسلماً ممکن است عدم توازن‌های جهانی جدیدی ایجاد کند. هر چند بعد از مدتی همه خود را با آن عدم توازن‌ها وفق خواهند داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار