سناتور جمهوریخواه از رای دهندگان سیاهپوست عذرخواهی كرد

جیمز لانکفورد، سناتور جمهوریخواه در نامه‌ای از رای دهندگان سیاه پوست به دلیل اظهاراتش در مورد نتایج کالج الکترال عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، جیمز لانکفورد، سناتور جمهوریخواه در نامه‌ای از رای دهندگان سیاهپوست به دلیل مخالفت با نتایج کالج الکترال عذرخواهی کرد و گفت که او متوجه نبوده این تلاش اعتبار آراء جوامع عمدتا سیاه پوست را زیر سوال می‌برد.

لانکفورد در نامه‌ای با عنوان «خطاب به دوستان من در تولسای شمالی» اذعان کرد اقدامات او باعث ایجاد سوءبرداشت به ویژه در جوامع سیاهپوستان در اطراف ایالت شده است.

ماه گذشته لانکفورد نامه‌ای از سوی سناتور تد کروز را امضا کرد که در آن گفته بود او درصورتی به نتایج کالج الکترال رای خواهد داد که کمیسیونی برای ارائه بازرسی ۱۰ روزه از ادعا‌های خلاف واقع ترامپ در مورد تقلب در رای گیری تشکیل شود؛ اما پس از حمله گروهی از طرفداران ترامپ به کنگره، از موضع خود برای ادامه چالش عقب نشینی کرد.

این سناتور در نامه خود نوشت که هرگز قصد او محروم کردن حق رای از هر رای دهنده یا ایالتی نبوده است، اما می‌خواهد هرگونه سوال برجسته را قبل از آغاز مراسم معارفه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در روز چهارشنبه حل کند.

او نوشت: آنچه من متوجه آن نبودم تردید در مورد اعتبار آراء ایالاتی مانند جورجیا، پنسیلوانیا و میشیگان بود که از جوامع عمدتا سیاه پوست مانند آتلانتا، فیلادلفیا و دیترویت تشکیل شده‌اند.

او ادامه داد: پس از دهه‌ها مبارزه برای دستیابی به حق رأی، بسیاری از دوستان سیاهپوست در اوکلاهما این را حمله مستقیم به حق رای دادن دانسته و  حتی سوء برداشت برای آن‌ها پیش آمده که رای آن‌ها انتخابات کشور ما را غیرقانونی کرده است.

لانکفورد در نامه خود اذعان کرد ۲۰۲۱ صدمین سالگرد کشتار نژادی تولسا خواهد بود، جایی که حداقل ۳۰۰ نفر از ساکنان سیاه تولسا در اول ژوئیه ۱۹۲۱ به دست یک گروه سفید پوست کشته شدند.

رهبران سیاه پوستان در تولسا خواستار برکناری یا استعفای لانکفورد از کمیته صد ساله کشتار نژادی به دلیل حمایت او از چالش کالج الکترال شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار