شهردار مشهد:

۸۰۰ قطعه مورد نیاز سیستم ریلی کشور در مشهد باز طراحی شد

محمدرضا کلائی گفت: با همکاری دانشگاه شریف و دانشگاه فردوسی مشهد ۸۰۰ قطعه مورد نیاز سیستم ریلی که از خارج کشور تهیه می‌شد، به همت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بازطراحی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در حاشیه بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از نمایشگاه قطعات مهندسی معکوس شده شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از تجهیزات قطارشهری در خارج از کشور تهیه می‌شد و با توجه به شرایط تحریم‌ها سعی کردیم بخشی از این قطعات را بازطراحی کنیم که این اقدام از نظر مالی نیز صرفه جویی خوبی به همراه دارد.

او به بدهی ۵۰ هزار میلیارد ریالی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همراهی دولت در مدت باقیمانده از سال این بدهی‌ها حسابرسی شده و تسویه شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ۸۰۰ قطعه مورد نیاز سیستم ریلی کشور در مشهد بازطراحی شد، ادامه داد: برای ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود و برای اجرای پروژه قطارشهری باید کمک دولتی داشته باشیم.
بیشتربخوانید
شهرداری برای تاخیر حفاری خط چهارم قطار شهری مشهد پاسخگو باشد

کلائی در خصوص بازدید رییس بازرسی کل کشور از پروژه قطارشهری مشهد نیز بیان کرد: این بازدید از بازدید‌های دوره‌ای سازمان بازرسی و با توجه به اهمیت پروژه قطارشهری مشهد صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز شنبه از پروژه‌های خط سوم و چهارم قطارشهری مشهد و همچنین نمایشگاه قطعات بازطراحی شده مورد نیاز سیستم ریلی در شرکت بهره‌برداری قطارشهری بازدید کرد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.