در سوگ یگانه بانوی دو عالم؛

حضرت زهرا (س) برترین بانوی دو عالم و الگوی زنان بعد از خود است

بدون شک در بین زنان و بانوان دین اسلام، حضرت زهرا (س) سرآمد و از محبوبترین چهره‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و علمی زمان خویش بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی کارشناس مذهبی همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ضمن تسلیت بانوی دو عالم گفت: حضرت فاطمه (س) افضل از همه بانوان جهان که از مقام عصمت کبری برخوردار بود و از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری و الگوی زنان بعد از خود است.

او با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و نحوه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه سلام الله علیها یکی از پنج بانوی قدسی جهان به شمار میرود و جایگاه بسیار رفیعی در اسلام دارد و دوازده امام شیعه علیه السلام از نسل حضرت زهرا (س) هستند. سوره و آیاتی از قرآن کریم مانند سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت (س) و همسر و فرزندانش نازل شده است و دوستی و دشمنی با ایشان، به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است.

کارشناس مذهبی همدان پیرامون سیره رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: سیره رفتاری و شیوه زندگی شخصی حضرت فاطمه زهرا (س) بیانگر نمونه بودن این بانوی بزرگوار اسلام است، ایشان همسر امیرالمومنین (ع)، زنی وفادار و فداکار بودند و از ویژگی‌های صدیقه کبری (س) تکیه بر معنویت خاص ایشان بود که جایگاهی ارزشمند را برای ایشان فراهم کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی در مورد احترام حضرت فاطمه زهرا (س) نسبت به امیرالمومنین (ع) ابراز داشت: هنگامی که بانوی دو عالم در دفاع از ولایت دچار صدمات جسمی شدند و در بستر بیماری بودند گروهی برای دیدار و عیادت از ایشان نزد حضرت علی (ع) آمدند و اجازه دیدار خواستند، علی (ع) این موضوع را با همسر گرامی‌شان صدیقه کبری (س) مطرح کردند و حضرت فاطمه زهرا (س) در پاسخ به ایشان فرمودند: من کنیز شما هستم و این خانه نیز خانه شماست هرچه شما صلاح می‌دانید انجام دهید، این موضوع بیانگر سیره رفتاری و همسرداری این بانوی بزرگوار اسلام است.

او به ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا (س) نیز اشاره و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) خود را سرباز ولایت می‌دانستند، ایشان امیرالمومنین (ع) را به عنوان امام زمان خود به شمار می‌آوردند و تا لحظه آخر و با تمام توان برای حمایت از ولایت ایستادند.

این کارشناس الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) و حمایت از، ولی زمان را الگویی ارزشمند برای جامعه امروز دانست و ادامه داد: حضرت فاطمه، ولی زمان خود را تنها نگذاشتند و تمام تلاش خود را در حمایت از حضرت علی (ع) کردند و این درسی بزرگ برای تک تک ما محسوب می‌شود، حتی اگر به شهادت ما منجر شود، این مهمترین جنبه الگوی رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) است که در عصر امروز کاربردی فراوان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین طالبی با اشاره به اعمال و آداب ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با خواندن زیارت این حضرت و خواندن حدیث کساء به زمانی ارزشمند برای مومنان و افراد متقی بدل خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.