اردوغان: ترکیه خود را برای آینده‌ای روشن آماده می‌کند

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به مخالفان کشورش اعلام کرد آنکارا در حال آماده سازی خود برای آینده‌ای روشن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد به آن‌هایی که به دنبال آن هستند تا ترکیه به بحران‌ها و هرج و مرج کشیده شود باید گفته شود ترکیه خود را برای آینده‌ای روشن آماده می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی در خلال مشارکت خود در افتتاحیه پروژه‌های انرژی و منابع طبیعی در شهر مانیسا گفت: کاری که ما انجام می‌دهیم، به خاطر ترکیه و نیز پیشرفت، شکوفایی، امنیت و رفاه شهروندانمان است که شمار آن‌ها به ۸۳ میلیون نفر می‌رسد.

او در ادامه افزود: هدف ما ایجاد یک بخش انرژی است که تا حد امکان به منابع محلی ما وابسته باشد. رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: با وجود آشوب‌ها و بحران‌هایی که یرخی افراد به دنبال شعله ور ساختن آن به منظور خارج کردن کشور از سمیر خود بودند، ۱۸ سال گذشته، بهترین سال‌ها در تاریخ جمهوری ترکیه بود.

او در ادامه افزود: با این حال با اراده خداوند متعال ما در ۱۸ سال گذشته در هدایت کشور موفق شدیم که این سالها، بهترین در تاریخ جمهوری ترکیه بود. ما موفق شدیم انقلاب ساکت را در زمینه نه تنها پروژه ها، بلکه در زمینه‌های دیپلماسی، دموکراسی و آزادی‌ها بدست آوریم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: ما هرگز در دوره همه گیری که بسیاری از کشورهلا به نقطه ایستا در زمینه پروژه‌ها رسیدند، تسلیم نشدیم؛ بلکه در اجرای همه پروژه‌ها در همه زمینه‌ها تعجیل کردیم.

روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی گفته است این کشور برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از آمریکا اجازه نخواهد گرفت.

او با اشاره به موضع واشنگتن علیه دستیابی ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه اعلام کرده بود: هیچ کشوری نمی‌تواند گام‌های ترکیه در زمینه صنایع دفاعی را تعیین کند. این اقدامات به طور کلی با تصمیمات ما مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار