بازجویی دادستان نیویورک از مایکل کوهن درباره دارایی‌های ترامپ

دادستان منهتن نیویورک یک بازجویی چندین ساعته از وکیل سابق ترامپ درباره دارایی‌های رئیس‌جمهور فعلی آمریکا داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد دادستان منهتن نیویورک یک بازجویی چندین ساعته از «مایکل کوهن» وکیل سابق «دونالد ترامپ» درباره دارایی‌های رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، داشته است.

سه منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، به این خبرگزاری گفتند در این بازجویی سوال‌های متعددی درباره «معاملات تجاری ترامپ» از کوهن پرسیده شده است. بخش بزرگی از سوالات در این مصاحبه متمرکز بر ارتباط ترامپ با دویچه بانک آلمان بوده است.

این بار دوم است که کوهن از سوی دادستانی منهتن مورد چنین بازجویی قرار می‌گیرد. کوهن تا سال ۲۰۱۸ وکیل ترامپ بود، اما اکنون یکی از منتقدان اصلی او به شمار می‌رود.

بررسی درباره سوابق مالی ترامپ از سال ۲۰۱۸ آغاز شده که در ابتدا بر گفته‌ها دو زن مبنی بر آنکه از ترامپ در مقابل کار‌های غیراخلاقیش حق السکوت گرفته‌اند، متمرکز بود، اما بعد‌ها به فعالیت‌های تجاری برزگتر رئیس‌جمهور آمریکا نیز پرداخته شد.

در بازجویی کنونی از کوهن خواسته شده تا به مدارک موجود از سازمان ترامپ نگاه کند و درباره ساختار این سازمان اطلاعاتی ارائه دهد.

دادستان منهتن تاکنون جزئیاتی از این بازجویی ارائه نکرده، اما این سه منبع آگاه گفتند در این تحقیقات درباره «رفتار مجرمانه گسترده ترامپ» بررسی‌هایی صورت گرفته است.

کاخ سفید تاکنونی واکنشی به این مسئله نداشته و به سوال خبرگزاری‌ها نیز پاسخی نداده است. ترامپ نیز بار‌ها تحقیقات دادستان‌های دموکرات نیویورک را «بی‌اساس» خوانده است.

به تازگی مایکل کوهن در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفته بود: «ترامپ از افراد تنها با یک هدف و آن‌هم عفو آن‌ها، پول و مزایای سیاسی دریافت می‌کرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار