دود اعتراضات مردمی در کنگره ایالات متحده به چشم ورزشکاران آمریکایی رفت

دستگاه امنیتی آمریکا ورزشکاران مطرح و عامی نمی‌شناسد و پای منافع که وسط باشد، هرکسی قربانی آمال سیاستمداران این کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعتراضات مردمی کنگره آمریکا علاوه بر گرفتار کردن مردم عادی، ورزشکاران را هم درگیر خود کرده است. در جدیدترین اقدام دستگاه امنیتی آمریکا، کلیتی کلر شناگر پرافتخار آمریکایی به دلیل حضور در تظاهرات مردمی نقره داغ شد.

دود اعتراضات مردمی در کنگره ایالات متحده به چشم ورزشکاران آمریکایی رفت

کلر ۲ مدال طلا در المپیک آتن و پکن ۲۰۰۸، و دومین شناگر پرافتخار آمریکایی است. او در اعتراضات مردمی کنگره در حالی که نقاب به صورت داشت و لباس کمیته ملی المپیک را بر تن کرده بود، وارد جمعیت شد و البته توسط دوربین مردم عادی رصد شد. هم‌تیمی‌های کلر قد ۱۹۸ سانتی متری او و هیکل تنومندش را شناختند و شناسایی‌اش کردند.

حالا قهرمان آمریکایی سابق المپیک چند روزی است دستگیر شده است و برخی‌ها قصد دارند مدال‌هایش را از او پس بگیرند. اقدامی که با مخالفت‌های حامیانش همراه شده است. کلر تنها قربانی این ماجرا نیست.

پت میلتیچ قهرمان سابق UFC و مجری هنر‌های رزمی به تازگی در میان معترضان کنگره آمریکا دیده شد و به دلیل حمایت از سیاست‌های ترامپ قربانی دستگاه امنیتی شد و شغل خود را از دست داد. اما او از اقدامی که داشت دفاع کرد و گفت: نه من و نه مردمی که در اعتراضات بودند, هیچکدام با یکدیگر آشنایی نداشتیم و بعضا تحت فشار دستگاه امنیتی هم بودیم. اما چه باک وقتی هدف ما مشخص است؟

آمریکا که خود را مدعی آزادی بیان معرفی می‌کند، وقتی پای منافع سیاسی‌اش وسط باشد، ورزشکار و غیر ورزشکار نمی‌شناسد. به نظر می‌رسد حفظ قدرت برای سیاستمداران این کشور از آزادی مدنی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

دود اعتراضات مردمی در کنگره ایالات متحده به چشم ورزشکاران آمریکایی رفت

این اولین باری نیست که ترامپ با اعتراضات ورزشکاران رو به رو شده است. اخیرا مگان راپینو کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا خطاب به ترامپ گفت: ترامپ، شعار انتخاباتی‌ات " دوباره آمریکا بهتر از گذشته می‌شود" بود، اما حالا کشور مادری‌ام را به عصر میلاد مسیح سوق می‌دهی. هدف تو ویران کردن همه چیز است.

سیاهپوستان آمریکایی همیشه تحت فشار‌های نژادپرستانه و شبه آپارتاید بودند و حالا زانو زدن ورزشکاران این کشور به دفاع از رنگین پوست‌ها حین بازی، تبدیل به یک نماد سیاسی بین آن‌ها شده است. لبرون جیمز اسطوره بسکتبال آمریکا و بازیکن تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز با دفاع از همه رنگین پوست‌ها درباره اعمال خشونت دستگاه امنیتی این کشور به ورزشکاران سیاهپوست آمریکایی بیان کرد: در خانه‌های خود می‌ترسیم پلیس بیاید و دستگیرمان کند. این دیگر چه وضعیت نابهنجاری است؟

دود اعتراضات مردمی در کنگره ایالات متحده به چشم ورزشکاران آمریکایی رفت

نفس دولت ترامپ این روز‌ها به شماره افتاده است و حالا باید جای خود را به دولت جدیدی دهد. اما چیزی که واضح است، سیاست آمریکا برای حفظ آمال، چیرگی و نفوذ در قبال هیچکس، حتی مردم این کشور در هیچ وضعیتی تغییر نمی‌کند و بعضا شاید شاهد دستگیری بیشتر ورزشکاران در آینده نزدیک بر سر مسائلی باشیم که به مذاق سیاستمداران آمریکایی خوش نمی‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
امنیت ملی در هر کشوری مهم است و باید خط قرمز همه باشد. اما در کشور ما انگار یک عده ای اصلا چیزی بنام امنیا ملی حالیشون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی محمدی
۱۴:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
چاه کن خود به چاه افتاد
آخرین اخبار