مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

حضرت زهرا (س) اسوه صبر و مقاومت در برابر سختی‌ها است

جوروند حضرت زهرا (س) را اسوه صبر و مقاومت در برابر سختی‌ها دانست و گفت: بانوی بزرگ اسلام باید برای جامعه الگو باشد.

محمد جوروند مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حاشیه مراسم شعر عربی که با عنوان "حب الحسین یجمعنا" در مزار شهدای هویزه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه صبر، تحمل و مقاومت در برابر سختی‌ها است.

او افزود: آنچه به عنوان تکلیف بر گردن همه ما گذاشته شده این است که ما به عنوان مسلمانان و شیعیان باید شخصیت و بزرگداشت این بانوی بزرگ اسلام در جامعه زده نگه داشته شود و الگویی برای جامعه باشند.

جوروند بیان داشت: بر خود واجب می‌دانم که از برگزار کنندگان مراسم مقدس شعر عربی در مکان متبرک به شهدا با پشتیبانی و حمایت حبیب عفری مفرد فرماندار شهرستان هویزه تشکر و قدردانی کنم، چراکه اشعار شاعران در وصف اهل بیت علیهم السلام زیبا بود و به خوبی توانستند اتفاقات و شخصیت‌های عظیم اسلام را اینگونه ماهرانه بیان کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: شاعری جوان با کمتر از ۲۰ سال سن، وقتی در شعرش اینگونه بیان می‌کند که "ای امام تو را می‌خواهم بر روی کاغذ ترسیم کنم، ولی حتی کاغذ از تحمل عظمتت عاجز است، چگونه وصفت کنم؟ " در این هنگام است که اهالی قلم باید بی شک در حق این همه عظمت مردم هویزه بخاطر محبتی که به اهل بیت علیهم السلام دارند، دست به قلم شوند و این ارزش‌ها را ارج نهند.

مراسم شعر عربی با عنوان "حب الحسین یجمعنا" با حضور محمد جوروند مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حبیب عفری مفرد فرماندار هویزه، شیوخ سادات، خانواده شهدا و جانبازان و جمعی از مسئولان و شاعران شهرستان در یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.