انجام بیش از ۱۴ هزار نمونه گیری در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا

گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محلی و خانواده محور با عنوان «طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» از اول آذرماه ۹۹ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و همچنان با موفقیت ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محلی و خانواده محور با عنوان «طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» از اول آذرماه ۹۹ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و همچنان با موفقیت ادامه دارد.

او با بیان اینکه این طرح به شیوه محلی و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» در حال اجراست اظهار داشت: در قالب طرح ملی مبارزه با کرونا شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ۴۵۴ تیم رهگیری (contact tracing) با یک هزار و ۱۹۶ عضو در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: با فعالیت این تیم‌ها تعداد سه هزار و ۲۳۵ مورد تست سریع کووید ۱۹ در سطح استان انجام شد.

او همچنین از تشکیل ۱۲۸ تیم مراقبت در منزل (home care) شامل ۲۹۴ عضو در قالب این طرح در استان خبر داد و عملکرد این تیم‌ها را یک هزار و ۵۹۷ مورد اعلام کرد.

جزایری با بیان تشکیل ۱۴۱ تیم نظارتی با ۴۱۸ نفر عضو در طرح ملی مبارزه با کرونا شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان گفت: با فعالیت این تیم‌ها دو هزار و ۶۲۳ مورد اخطاریه صادر، ۳۷۸ مورد واحد متخلف در رعایت اصول بهداشتی پلمب و ۵۷۶ منزل گندزدایی و ضدعفونی شده است.

او تعداد تیم‌های حمایتی را ۴۵۶ مورد با یک هزار و ۵۴۴ نفر عضو اعلام کرد، که در مجموع از چهار هزار و ۴۸۴ نفر فرد آسیب پذیر در استان حمایت کردند.

جزایری در تشریح میزان دسترسی به اهداف طرح افزود: در تحقق اهداف این طرح، قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال ۸۰ درصد، کاهش بستری ۳۰ درصد و کاهش مرگ و میر ۱۰ درصد و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را ۵۰ درصد در ماه میسر شده است.

او ادامه داد: در مجموع از اول آذرماه ۹۹ تا ۲۴ دی ماه جاری، ۱۴ هزار و ۱۶ نمونه تست کرونا ثبت شد که چهار هزار و ۱۹۶ مورد مثبت و ۹ هزار و ۶۱۳ مورد منفی در استان گزارش شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.