تعیین تکلیف تسهیلات ۳۴ طرح اشتغال روستایی چهارمحال و بختیاری

۳۴ مورد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری در کمیته نظارت بر تسهیلات این استان بررسی و تعیین تکلیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست نظارت بر تسهیلات این استان گفت: به دلیل وجود برخی نواقص در سامانه کارا و مرتبط نبودن این سامانه با سامانه مرکزی دولت، تعدادی از کارمندان ساکن در روستا‌ها موفق به ثبت تقاضا برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شده بودند که بنا بر ابلاغ شیوه‌نامه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی، کارمندان گیرنده تسهیلات تا ۱۰ آذر فرصت داشتند برای رفع انحراف ایجاد شده اقدام کنند.

او، اعلام قطعی بازنشستگی یا خروج از دستگاه‌های اجرایی، واگذاری تسهیلات به نزدیکان و یا بازپرداخت تسهیلات در یک نوبت را از روش‌های رفع انحراف تسهیلات در این بخش برشمرد و افزود: بنا به مصوبه کمیته استانی نظارت بر انحراف تسهیلات، آخرین مهلت برای ۳۴ نفر از کارمندان استفاده‌کننده از تسهیلات در چهارمحال و بختیاری، ۲۹ دی اعلام شده است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: با پایان یافتن مهلت تعیین‌شده، بانک‌های عامل موظف به بازپس‌گیری تسهیلات اشتغال خواهند شد و در صورت تخلف، موارد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او بر لزوم فعالیت کمیته‌های نظارت بر تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در شهرستان‌ها تأکید کرد و ادامه داد: این کمیته‌ها باید با هماهنگی فرمانداران برای بازدید از طرح‌های اشتغالزا و بازرسی و راستی آزمایی انحراف تسهیلات اقدام کنند.

محمدی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه بازرسی از طرح‌های دریافت کننده تسهیلات اشتغال تا حدودی متوقف شده بود که از ابتدای بهمن‌ماه، فرآیند بازدید‌ها و بررسی انحراف تسهیلات دوباره اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.