هیات‌های اندیشه ورز یاری دهنده شیوه‌های نوین اصلاحی و تربیتی

امام جمعه میبد گفت: شیوه‌های اصلاح و تربیت برای تغییر روحیه زندانیان روز به روز ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار با سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری و سوگواری شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها)، گفت: فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در زندان‌های استان یزد قابل تقدیر و تجلیل است.

او با بیان اینکه داشتن نگاه کلان و برنامه راهبردی در فرآیند مدیریت و مسئولیت حائز اهمیت است، اظهار داشت: ضرورت دارد علاوه بر تعامل مسئولین و توجیه کادر و پرسنل؛ برنامه منضبط، زمان بندی شده و حساب شده در سازمان زندان‌ها تدوین شود که ابعاد گوناگون فعالیت این نهاد را در برگیرد و اثربخشی آنرا مضاعف سازد.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه ضمن تأکید بر اینکه نگاه به مجرم باید نگاه انسانی باشد، خاطرنشان کرد: شیوه‌های اصلاح و تربیت برای ایجاد تغییر بیش از پیش در روحیه زندانیان روز به روز باید ارتقاء یابد که وجود یک هیأت اندیشه ورز در این رابطه می‌تواند راهگشا و موثر باشد.

او  زندان را محلی برای تربیت افراد دانست و اذعان کرد: دست‌اندرکاران مرتبط با سازمان زندان‌ها از جمله روحانیت معزز باید در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌ها؛ واجد آموزش‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ارتقای در این ابعاد باشند.

امام جمعه میبد با اشاره به لزوم تعامل دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط با سازمان زندان‌ها برای پیگیری مسائل و مشکلاتِ این نهاد اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: رسیدگی به خانواده‌های زندانیان نیز نباید مغفول واقع شود.

حسین سبزواری سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارش از وضعیت زندان‌ها، اقدامات انجام شده در زندان‌های استان یزد و...، تصریح کرد: برپایی برنامه‌های گوناگون و متعدد فرهنگی، قرآنی و معرفتی در زندان‌های استان تاثیرات قابل توجه و حقیقتاً شگرفی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سند تحول قضائی بر رفع نواقص در سازمان زندان‌ها تأکید شده است، افزود: اجرای طرح‌های مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی که جزء موارد شاخص در بین زندان‌های کشور محسوب می‌شود، تشکیل گروه جهادی شهید لاجوردی، انعقاد قرارداد با دانشگاه میبد، انعقاد قرارداد با دانشگاه آموزش فنی و حرفه‌ای و... از جمله سایر برنامه‌های در حال اجراء در اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد است.

او در پایان نیز برخی از تنگنا‌های اداره کل زندان‌های استان یزد از جمله مسائل مرتبط با نیروی انسانیِ این نهاد را ذکر کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.