یمن: کسانی که جنگنده‌های خود را برای کشتار ما می‌فرستند، توقع دریافت کبوتر صلح نداشته باشند

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با هشدار به عربستان اعلام کرد کسی که برای کشتار غیرنظامیان یمنی جنگنده می‌فرستد، از یمن توقع فرستادن کبوتر صلح نداشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، مطالب ذکر شده در رسانه‌های حاشیه خلیج فارس و منطقه درباره نتایج دیدار‌های وزیر خارجه سعودی با همتایان عرب خود مبنی بر قصد آن‌ها برای محکوم کردن عملیات‌های موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه اهداف نظامی و اقتصادی در عربستان سعودی را به سخره گرفت.

او گفت: کسانی که جنگنده‌های خود را به قصد کشتار غیرنظامیان یمنی و ویران کردن شهر‌ها و روستا‌های ما می‌فرستند از ما توقع فرستادن گل و کبوتر صلح نداشته باشند.

شرف افزود: مقامات سعودی همچنان بر روی فریب دادن جهان با استفاده از منافع کشور‌های دوست تکیه کرده و به نابودی ملت و کشور یمن تحت عنوان مقابله با انصارالله ادامه می‌دهد در حالی که می‌دانند در حال جنگ با ارتش یمن بوده و با قوای ملی، کمیته‌های مردمی، مردان شجاع قبیله‌های یمنی روبرو هستند.

او گفت: دشمن سعودی به ادعای حمایت و بازگردادن قدرت به رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن در حال مداخله و تجاوز آشکار به یمن است و هیچ هدفی جز ربودن ثروت‌های نفتی مردم یمن و دارایی آمیخته به خون مردم یمن ندارند تا آن را به سران خود در ریاض، ابوظبی تقدیم و در بانک‌های جهانی ودیعه گذاری کنند.

وزیر خارجه یمن در ادامه جامعه بین‌الملل را به بیداری و نگاه عاقلانه به اتفاقات یمن فراخواند و در پیامی برادرانه به همتایان خود در کشور‌های دوست و برادر، از آن‌ها خواست واقعیت‌های وضعیت فاجعه‌بار یمن به خاطر شش سال تجاوز سعودی در نظر بگیرند تا سیاست منافع موقت که ریاض از آن به عنوان اهرم فشار و باجخواهی علیه این کشور‌ها استفاده می‌کند، باعث نشود در صف ائتلاف متجاوز و جنایات آن بایستند.

او در پایان پیامی واضح به عربستان سعودی فرستاد و گفت: امنیت عربستان سعودی در مقابل امنیت یمن و ملت آن است و یمن آزمایشگاه یا محل تمرین جنگنده‌های سعودی و خلبان‌های آن نیست. قلدری امروز دولت آمریکا و انگلیس هرگز از پاسخ فردا مصون نخواهد بود. دولت‌ها و رژیم‌ها می‌روند و ملت‌ها باقی می‌مانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار