قضیه قتل فجیع دانش آموز ۱۳ ساله تبریزی؛ چرا محمد امین از خانه بیرون رفت؟ + عکس

قاتل نوجوان تبریزی بعد از گذشت دو ماه و نیم از وقوع قتل هنوز هم دستگیر نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دوم آبان ماه امسال، وقتی پدر و مادر محمدامین ۱۳ ساله تبریزی از خواب بیدار شدند فکرش را هم نمی‌کردند پسرشان به قتل رسیده باشد.

درست از همان روز جمعه، که خانواده محمد امین می‌خواستند برای صرف صبحانه به خانه مادربزرگ او بروند؛ ناپدید شدن ناگهانی محمد امین نه تنها برنامه روز جمعه خانواده را بر هم زد، بلکه از آن روز تا حالا آرامش و خواب و خوراک را از پدر و مادر محمدامین گرفت. حالا غمی بزرگ روی شانه‌های آن‌ها سنگینی می‌کند که شاید تا آخر عمر همراهشان باشد.

قاتل نوجوان تبریزی آزادانه می‌چرخد
در حالی که نزدیک سه ماه از قتل فجیع این پسر بچه تبریزی می‌گذرد، اما پلیس هنوز سرنخی از قاتل محمدامین پیدا نکرده است و عامل جنایت تاکنون دستگیر نشده است.


بیشتر بخوانید


قضیه قتل فجیع دانش آموز ۱۳ ساله تبریزی؛ چرا محمد امین از خانه بیرون رفت؟

چرا محمد امین از خانه بیرون رفت؟
مادرمحمد امین بی تاب و بیقرار است. حرف هایش را با گریه و گلایه آغاز می‌کند. سکوت می‌کنم تا حرف بزند و آرام شود. داغی که بر دل دارد با چند دقیقه حرف زدن کم نمی‌شود، اما کمی که از بیقراری اش کم می‌شود در مورد روز حادثه می‌گوید: «آن روز جمعه، می‌خواستیم به خانه مادرم برویم. تازه از خواب بیدار شدیم و داشتیم کم کم آماده می‌شدیم که متوجه شدم محمد امین سرجایش نیست. اول فکر کردم شاید برای خرید نان بیرون از خانه رفته باشد. هر چند سابقه نداشت بدون ما از خانه خارج شود، اما این تنها احتمالی بود که در آن لحظه دادم. فکر می‌کردم شاید دیده که گاهی اوقات صبح جمعه برای خرید نان می‌روم و حالا خواسته یک بار هم او نان بخرد. با پدر اوآماده شدیم و سریع از خانه بیرون رفتیم که دنبال پسرم بگردیم. نانوایی نزدیک نبود و حتما باید با ماشین می‌رفت. خیابان‌های اطراف را گشتیم. خبری از محمدامین نبود. سریع خودمان را به کلانتری رساندیم و موضوع گم شدن پسرمان را اطلاع دادیم. به ما گفتند که عکس و شناسنامه محمدامین را به کلانتری ببریم. برای همین دوباره به خانه برگشتیم. همسرم از همسایه خواست که دوربین ساختمان را چک کند. آخرین تصویر ضبط شده از محمدامین نشان می‌داد که او ساعت نه و بیست دقیقه صبح از خانه خارج شده بود.»

چاقو کنار جسد محمد امین بود
وقتی همسایه متوجه گم شدن محمدامین شد، همراه خانواده او شروع کرد به گشتن محل تا شاید ردی از پسر نوجوان پیدا کند.

یکدفعه صدای فریاد همسایه برخاست. مادر محمدامین در ادامه می‌گوید: «روبروی خانه ما یک مدرسه است. همسایه مان پشت دیوار مدرسه رفت و از وحشت شروع به فریاد زدن کرد. ما سراسیمه خودمان را به او رساندیم. جسد محمدامین کنار دیوار مدرسه بود و چاقویی که پسرم با آن به قتل رسیده بود به دیوار تکیه داده شده بود. اما یک قطره خون هم روی زمین نریخته بود.»

پزشکی قانونی در گزارش معاینه جسد گفته است که محمدامین با هفت ضربه چاقو به قتل رسیده است که یکی از ضربه‌ها به قلب او اصابت کرده بود.

محمدامین مورد تهدید چه کسی قرار گرفته بود؟
مادر محمدامین در مورد حالت‌های پسرش در روز‌های آخر عمرکوتاه او می‌گوید: «چند روزی بود که محمدامین حال خوبی نداشت. غذا نمی‌خورد و در روز چندین بار بالا می‌آورد. او را به دکتر بردیم و تشخیص پزشک این بود که او به شدت از چیزی ترسیده است. اول فکر کردم پسرم سرماخورده یا کرونا گرفته است، اما بعد فهمیدم که او خیلی ناراحت بود. دکتر می‌گفت انگار کسی او را تهدید کرده است و از ما خواست او را نزد روانپزشک ببریم.»

مادر محمدامین در ادامه گفت: «پسرم هیچ وقت تنهایی جایی نمی‌رفت. اگر می‌خواست به مدرسه یا کلاس زبان یا باشگاه برود، خودمان او را می‌بردیم. رابطه خیلی خوب و دوستانه‌ای با پدرش داشت و خصوصی‌ترین رازهایش را هم به پدرش می‌گفت. نمی‌دانم چه اتفاقی برای او افتاده بود.»

خانواده محمدامین نمی‌دانند راز نگفته او چه بوده است. مادر او در ادامه می‌گوید: «پدر محمدامین در کار ساخت و ساز ساختمان است. ما با هیچ کسی مشکل و کدورت نداشتیم. عده‌ای گفته اند شاید اختلاف پدر محمدامین باعث شده کسی سر او ین بلا را بیاورد، اما چنین چیزی به هیچ وجه حقیقت ندارد.»

خانواده محمدامین از روند رسیدگی به پرونده شکایت داشتند. مادر محمدامین ۱۸ روز بعد از قتل فرزندش در گفتگو با رکنا گفت: «ما پدر و مادر داغداری هستیم که با قرص و دارو خودمان را سرپا نگهداشته ایم. در این شرایط روحی باید خودمان برای انجام کار‌های اداری پرونده شخصا به اداره‌های مختلف برویم. الان هجده روز از قتل پسرمان می‌گذرد و هنوز هیچ ردی و سرنخی از عامل این جنایت در دست نیست.»

عامل این جنایت هولناک هنوز هم در دام قانون نیفتاده است.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
با سلام خدمت دوستان اینجور به نظر میرسه کشته شدن این طفل معصوم خیلی هموطنانمون رو متاثر کرده امیدوارم اینگونه موارد دیگه تو ایران اتفاق نیافته البته من بعید میدونم با اوضاع کشور و جهان این پایان ماجرا باشه من خیلی اتفاقات اینچنینی رو فراموش میکنم ولی سه ساله که اصلا نمیتونم این قضیه رو فراموش کنم چون همون اولش چهره زیبا و نگاه معصوم این بچه رو دیدم فکرم درگیرش شد
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای رهبر
۱۸:۴۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
متسفم برای خانوادش خدا صبر بده
از دوستاش بپرسین کسی او را تهدید نکرده است
یا از هم باشگاهیاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
قاتل این بچه چیشد؟ دستگیرش کنید. لطفا پیگیر این ماجرا بشید
Iran (Islamic Republic of)
رها. ص. پ
۰۴:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خیلی ناراحتم واسه این پسر زیبای وطنم ولی نوعی درگیری خاص مربوط به سنش باید رخ داده باشه بین این پسر و دیگری که موجب نا امنی روانیش شده و برای رفع اون مشکل احتمالا سر قرار رفته... وگرنه بل عقل جور در نمیاد چرا باید با پای خودش بره قتلگاهش؟... و قاتل بر حسب چه حساب کتابی بچه رو جای دیگه کشته اورده لب حصار مدرسه انداخته و چلقو هم تکیه داده به دیوار... کاش بچه ها وقت مشکل به مشاور بگن چرا ناراحتن و دکترها در نظر بگیرن نوجوانها، بچه ها و حتی بزرگسالها یه مواقعی الزاما باید برن پیش روانشناس و ارجاع بدن حتما بیمار رو به مشاور..‌.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۲:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
قاتل لعنتی همون نزدیکاست از دوربین‌های باشگاه رو چک کنن با دوستاش نزدیکش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سامیار
۲۱:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جائی که بجه می رفت باید تهت کنترل بشه مثلا باشگاه وکلاس های که می رفته خداوند صبر بده به خانواده محترمشون داغ خیلی سختیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زود این قاتل گیر بیارن و تکه تکه اش کنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
زود این قاتل گیر بیارن و تکه تکه اش کنن
Iran (Islamic Republic of)
بوکسور
۰۶:۲۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این احتمال داره مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته بوده و اون فرد تجاوزگر تهدید به قتلش کرده که اگه به کسی بگی میکشمت البته این سوءاستفاده جنسی صرفاً نباید توسط فردی بالغ یا سن بالا انجام بگیره میتونه توسط دوستانی که از خودش بزرگتر بودن انجام گیرد اون فرد تجاوزگر چون سنش پایین بوده و ناشی بوده برا اینکه قضیه لو نره دست به قتل زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
قاتل این بچه چیشد؟ دستگیرش کنید. لطفا پیگیر این ماجرا بشید خون بچه مردم هدر نره قاتلش راست بگرده در شهر. پیگیری کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علیدانا
۰۱:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
یعنی بچه با پای خودش رفته بیرون... و در جایی کشته شده و اورده شده در محل و کاردم بوده تکیه زده بر دیوار... چون خون در محل نبوده پس یکنفر باید در شب یا حالا چند ساعت زودتر اینکارو کرده باشه اگه روز بود دیده میشده. و خون میریخته... این بچه احتمالا در تاریکی زده بیرون... چند روزم استرس داشته پس یه نوع درگیری هیجانی بوجود اومده بود که بعد به اینجا کشیده... اینکه هیچی به دست نیاوردن خیلی دور از ذهنه.... حتی در موبایلش سرنخ نبوده...معمولا تماس میگیرن دیگه اگه با دوست و دشمن قرار دارن...
Sweden
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
به نظرم کار ساده ای هست پیدا کردنش تمام دوربینها رو چک کنن ورودی وخروجی خیابونها کوچه ها تمام مناطق همه دوربین دارن مگه میشه یه جای کار میلنگه نمیدونم چیه من به جای پدررو مادرش دارم حرص میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ق.و
۱۸:۱۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
خیلی دردناکه... چه بچه زیبایی... خدا لعنت کنه قاتلشو... خیلی کم سنه...خدا به مادرش صبر بده...
-
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
فقط اعدام در ملا عام برای قاتل این نوجوان جور دیگر دل مردم آرام نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
قتل تو روزه روشن.خیلی راحت میتونن قاتلو پیدا کنن