ممنوعیت آموزش حضوری در مناطق زرد استان قزوین/آموزش‌های حضوری در مناطق آبی اجباری نیست

جانشین ستاد کرونا استان قزوین گفت: برگزاری کلاس درس در همه مقاطع تحصیلی در مناطق زرد کرونایی استان ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی جانشین ستاد کرونا استان در جلسه  این ستاد گفت: آموزش حضوری در مناطق زرد کرونایی ممنوع، اما در مناطق وضعیت آبی با بررسی فرمانداران و ستاد کرونای شهرستان‌ها اختیاری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه حفظ جان افراد را واجب و آموزش را مستحب دانست و گفت:توجه به سلامتی دانش آموزان مورد تاکید ستاد کرونا است.

حبیبی، شتاب در بازگشایی‌ها را استقبال از کرونا دانست و گفت: هر گونه بازگشایی و برداشت هر محدودیتی باید با هماهنگی ستاد کرونا انجام شود.

او در ادامه از برگزاری مراسم ۲۲ بهمن به صورت نمادین و رژه خودرویی خبر داد.

او سرما و آلودگی هوا را دو عامل مهم در افزایش خطر ویروس کرونا بیان کرد و افزود: اگر شیوه نامه‌ها بهداشتی رعایت نشود قطعا شیوع کرونا شدت خواهد گرفت.

جانشین ستاد کرونا استان گفت: کوچکترین بی توجهی موجب سقوط در بحران جدید کرونا می‌شود.

حبیبی، یکی از بهترین طرح‌های ستاد کرونا، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است چرا که هم کم هزینه و هم بسیار مفید بوده است.

جانشین ستاد کرونا گفت: واکسیناسیون کرونا با برنامه ریزی انجام خواهد شد.

کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم از کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: با همدلی که بین مردم شکل گرفته است در پایان پیک سوم هستیم، اما اگر بی دقتی شود و شرایط را به یکباره رها کنیم باز شاهد اتفاقات تلخ خواهیم بود.

وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا افزود: استان قزوین بدون شک به دلیل سن بالای جمعیت، به تناسب میزان بیشتری واکسن را دریافت خواهد کرد.

به گفته نامدار واکسن مشترک ایران و کوبا تا اردیبهشت به دست ما خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از بازگشایی‌های بی محاباو افزایش مسافرت‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: بازگشایی‌های مدارس یکی از دغدغه‌ها است چراکه این بازگشایی‌ها فقط به رفت و آمد دانش آموزان محدود نمی‌شود و خانواده‌ها و مشاغل وابسته هم درگیر می‌شوند.

نامدار افزود: بازگشایی مدارس تا فروردین ماه به صلاح نیست.

او گفت: حفظ ممنوعیت تردد شبانه یکی از مطالبات جدی دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم این امر همچنان استمرار داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر ۴ شهرستان استان آبی و دو شهرستان نیز زرد است.

نامدار افزود: نباید تغییر رنگ به معنای عادی گرفتن شرایط باشد و رعایت نشدن مسایل بهداشتی به ضرر همه مردم خواهد بود.

او با اشاره به تاثیرات مثبت طرح شهید سلیمانی در کاهش آمار کرونا اضافه کرد: یکی از نکات مهم در کاهش ابتلا به کرونا، قرنطینه معکوس سالمندان تا رسیدن واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: قزوین در انجام تست سریع کرونا جزو پنج استان برتر کشور است.

به گفته نامدار، ۱۶ مرکز نمونه گیری موقت به همت بسیج در مساجد استان راه اندازی شده است.

آموزش‌های حضوری اجباری نیست

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: از اول بهمن ماه برگزاری کلاس‌های درس برای سه گروه بر اساس مصوبات ستاد کرونا حضوری خواهد بود.

اصغری افزود: این سه گروه شامل دانش آموزان پایه اول و دوم، هنرجویان فنی حرفه‌ای و کاردانش در دروس مهارتی و مدارس با کمتر از ۵۰ دانش آموز در مناطق آبی است.

او اضافه کرد: کلاس‌های درس باید با ظرفیت کمتر از ۱۰ نفر برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:آموزش‌های حضوری اجباری نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.