مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) همزمان در ۲۰ بقعه شاخص استان زنجان برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجالس عزاداری و سوگواری حضرت زهرا (س) در فضای مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،بابیان اینکه در سال های گذشته  مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در بقاع و مساجد شاخص استان زنجان برگزار می‌شد، گفت: امسال به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعدادی از مجالس سوگواری آن حضرت در فضای مجازی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، بصیرتی و مذهبی برگزار و پخش شد.
 
او با اشاره  به اینکه امسال ۱۰ بقعه شاخص زنجان میزبان برنامه‌های مناسبتی ایام فاطمیه بودند، گفت: در همین راستا ۲۰۰ روضه خانگی در استان زنجان برگزار شد.

او افزود: همچنین در جوار بقاع میزبان برنامه‌هایی مانند کمک‌های مومنانه، برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌های قرآنی، خیمه‌های معرفت مجازی با غرفه پاسخگویی به سؤالات شرعی، عفاف و حجاب، پرسمان و شبهات دینی، توزیع غذای گرم و توزیع بسته‌های بهداشتی مانند ماسک و دیگر اقلام نیز اجرایی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ۳ درصد از موقوفات استان زنجان به نیت ایام فاطمیه هبه شده است، گفت: در همین راستا کتاب‌های موضوعی در قالب خطبه فدکیه و همچنین کتاب‌های مربوط به روضه‌خوانی تهیه و در بین عزاداران توزیع شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.