علائم خطرناکی در دهان که از ابتلا به سرطان خبر می‌دهند

اگر بی حسی مداوم را در لب‌های خود تجربه می‌کنید، می‌تواند نشانه‌ای از سرطان دهان باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از هلث لاین؛ سرطان دهان به دسته‌ای از بیماری‌های سرطانی مربوط به ناحیه سر و گردن گفته می‌شود. سرطان دهان به عنوان ششمین سرطان شایع جهان شناخته می‌شود و تشخیص و درمان آن بر عهده متخصصان دهان و دندان و گوش، حلق و بینی است.

اداره ملی بهداشت انگلیس گزارش داد که تشخیص به موقع می‌تواند شانس زنده ماندن در موارد ابتلا به سرطان دهان را از ۵۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش دهد.

سرطان‌های دهان و گلو می‌تواند علائم مختلفی از جمله بی حسی در دهان را به همراه داشته باشد. احساس بی حسی ممکن است در سراسر دهان و لب‌ها یا در مناطق دارای نقص وجود داشته باشد.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های سرطانی باعث آسیب عصبی یا آسیب رگ‌های خونی در دهان شوند. هر ماه یک بار دهان خود را با دقت بررسی کنید تا اگر علائم ناهنجاری وجود دارد، آن‌ها را مشاهده کنید. از یک آینه بزرگ کننده در زیر نور شدید استفاده کنید تا دید خوبی داشته باشید.

سیگار کشیدن و سایر اشکال مصرف دخانیات با بیشتر موارد سرطان دهان در ارتباط است. همچنین مصرف بیش از حد الکل نیز خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهد.

سرطان دهان

علائم سرطان دهان که باید کنترل شوند:

- درد یا تحریک در زبان یا دهان

- ظهور لکه‌های قرمز یا سفید در دهان یا لب ها

- ظهور لکه‌های ضخیمی روی زبان و داخل دهان 

- التهاب در فک

- مشکل جویدن یا بلعیدن


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۳:۴۵ ۲۹ دی ۱۳۹۹
این گزارش شما خیلی خوب و بجا بود ولی کاش در انتخاب عکسها دقت می کردین، چون تعداد زیادی از بیماران مراجعه کننده ضایعات معمولی و رایج رو که ممکن هست در دهانشون ایجاد بشه با عکسهای موجود در اینترنت تطابق میدن و با تشخیص و درمان اشتباه راه غلط رو در پیش میگیرن و استرس و خرج اضافی بهشون تحمیل میشه!
بعضی از این عکسهای انتخابی شما مربوط به بدخیمی نیستن!
البته برعکس این موضوع هم بسیار مشاهده شده که فرد سرطان دهان داشته و با طب سنتی و داروهای مادربزرگ درمان کرده و وقتی سرطان به درجات بالاتر رسیده به ما مراجعه میکنن!
پیشنهاد من به عنوان متخصص بیماری های فک و صورت ویزیت سالانه یا هر ۶ ماه یک بار هست.
به امید روزی که هیچ دندان پوسیده یا ضایعه ای در دهان فردی موجود نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ دی ۱۳۹۹
ما تو ایران همه بیماری ها رو میگیریم
India
نسرین
۱۹:۳۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
خوب مگه ایرانی ها ادم نیستند که همه بیماریها رو نگیرن نکنه فرشته این خودمون خبر نداریم