حملات تروریستی به نفتکش‌های سوری در راستای اعمال فشار در حوزه نفت و انرژی

نخست وزیر سوریه طی اظهاراتی با اشاره به اعمال فشار در حوزه نفت و انرژی بر این کشور، از وقوع ۷ حمله تروریستی به نفتکش‌های سوری خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه طی اظهاراتی در برابر پارلمان سوریه درباره نحوه عملکرد دولت خود، ضمن اشاره به فشار‌های موجود در حوزه نفت و انرژی بر سوریه و مردمان آن، گفت: تاکنون ۷ نفتکش متعلق به این کشور مورد حمله تروریستی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در جدیدترین حمله تروریستی به نفتکش‌های سوری، دو نفتکش در دریای سرخ مورد هدف قرار گرفته اند.

عرنوس با اشاره به تبعات و مشکلاتی که این حملات برای سوریه بوجود آورده است، اظهار کرد: مورد حمله قرار گرفتن این دو نفتکش علاوه بر اینکه سبب به تعویق افتادن رسیدنشان به ساحل سوریه در حدود یک ماه شد، توقف تولید پالایشگاه بانیاس را نیز به همراه داشت.

نخست وزیر سوریه در ادامه تصریح کرد: این در نهایت کشور را با کمبود مشتقات نفتی مورد نیاز برای تامین نیاز‌های بنزین و گازوئیل روبرو کرد.

وی با اشاره به فشار‌های موجود در زمینه نفت و انرژی بر سوریه و همچنین حملات تروریستی علیه نفتکش‌های این کشور، گفت: با توجه به این مسائل سوریه توانسته است نیاز خود به فرآورده‌های نفتی را از منابع مختلف داخلی و خارجی تامین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار