نظارت شبانه روزی بر مناطق شکار ممنوع نهاوند

رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت:با شکارچیان گونه‌های جانوری و متصرفان اراضی ملی در این شهرستان به صورت جدی برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد سلگی رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند بیان کرد: یکشنبه شب ۲۸ دی ماه ۹۹ در پی تماس تلفنی  اهالی روستای قلعه قباد مبنی بر تیراندازی به سمت گونه‌های جانوری، نیرو‌های این اداره با کمک نیروی انتظامی با حضور در محل ،منطقه را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

او افزود: طرح گشت و کنترل مناطق شکار ممنوع شهرستان به صورت شبانه‌روزی از سوی  کارشناسان حفاظت محیط زیست نهاوند با جدیت درحال اجرا است تا شکارچیان فرصت دست درازی به گونه‌های حفاظت شده این شهرستان را نداشته باشند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند ادامه داد: در این طرح به جز محیط بانان، نیروی انتظامی، همیاران محیط زیست و همچنین جوامع محلی نیز با اداره محیط زیست همکاری دارند.

او ادامه داد: بدون شک نیرو‌های محیط زیست به تنهایی از عهده نظارت بر محدوده وسیع مناطق حفاظت شده نهاوند بر نمی‌آیند و این‌کار به‌کمک نیرو‌های مردمی با دقت بیشتری انجام می‌شود.

سلگی با بیان اینکه در این طرح از صید و شکارگونه‌های جانوری وآلوده کردن آب و محیط زیست جلوگیری می‌شود، اظهار داشت:علاوه بر این نیرو‌های حفاظت در این طرح نسبت به شناسایی شکارچیان گونه‌های جانوری و متصرفان اراضی ملی اقدام و آنان را به مراجع قانونی معرفی می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: اراضی ملی حق همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد با خودخواهی نسبت به تصرف آن‌ها اقدام کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: در این طرح میزان آلایندگی صنایع هم با نمونه گیری از پساب و یا گازهای خروجی از صنایع انجام می شود  تا از ورود آلودگی آن‌ها به محیط زیست جلوگیری شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار