نام نویسی ۱۸۲۶ نفر از سیستان و بلوچستان در مرحله سوم طرح ملی مسکن

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۸۲۶ متقاضی در استان در مرحله سوم طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن نام‌نویسی کردند.

ابوالفضل مهدیار معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: در این مرحله برای نام‌نویسی متقاضیان جدید در شهرهای فاقد ثبت‌نام در مراحل قبل و بر اساس ظرفیت‌های احصا شده در ۱۸۳ شهر واقع در ۱۹ استان کشور شامل ایلام، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، سیستان ‌و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، قزوین، آذربایجان‌غربی، مازندران، مرکزی، سمنان، خوزستان، فارس، همدان، خراسان‌رضوی و هرمزگان اقدام شد.

او  با بیان اینکه در مرحله سوم از این طرح متقاضیان مهرستان در سیستان و بلوچستان برای ساخت مسکن از طریق نام‌نویسی در سامانه مربوطه اعلام آمادگی کردند افزود: متقاضیان این شهرستان ‌توانستند از ۱۸ دیماه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۵ دی با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir برای نام‌نویسی بر اساس شرایط اعلامی اقدام کردند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از پالایش و احراز شرایط، متقاضیان نهایی به میزان ظرفیت احصا شده از بین متقاضیان تایید شده انتخاب خواهند شد.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد همچنین برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت‌نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار