فاضلی:

اشتغال در سیستان‌وبلوچستان ناشناخته است

نماینده سراوان گفت: اشتغال در سیستان‌ و بلوچستان ناشناخته است و دانش آموزان به دلیل مشاهده بیکاری دانش‌آموختگان، انگیزه تحصیل ندارند.

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، ملک فاضلی نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: بزرگی و کوچکی استان سیستان و بلوچستان مشکل نیست، بلکه معضل اصلی اختصاص ندادن بودجه متناسب است. اشتغال در این استان ناشناخته است و صرفاً معادل کارمندی شناخته می‌شود؛ چراکه استانی به این پهناوری فقط دو کارخانه سیمان و یک کارخانه نیم‌بند بافت بلوچ را دارد و باعث شده دانش آموزان به دلیل مشاهده بیکاری دانش‌آموختگان، انگیزه تحصیل نداشته باشند.

او ادامه داد: عدم اشتغال سخت است؛ طبعاً با اجرای نظر بلند مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد عدالت در اختصاص بودجه و امکانات در توسعه متوازن سبب جبران فاصله‌ها خواهد شد. از بارزترین این فاصله‌ها نبود نیروی انسانی توانمند استان در مرکز و به خصوص ساختار وزارتخانه‌هاست.

فاضلی اظهار کرد: فرمایش‌های مقام معظم رهبری در مسائل این استان تکلیف و مسئولان است؛ اگر قبول دارید شاخص‌های توسعه در این استان‌ها در عمق ناتوانی است. چرا سرگردانیم؟

نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: امنیت پایدار و امید در جامعه در گرو توسعه است و همه ما باور داریم توان ملی ما بالاتر از ناتوانی است. هر بخشی از توسعه که کارآمدی و مدیریت دلسوز داشته، موفق شده است. شایسته است در پارلمان هفته‌ای را به حل مشکل معیشت جامعه اختصاص دهیم.


بیشتر بخوانید


او گفت: مادر بلوچ من جان فدای این سرزمین کرده، فرزند و برادر و حتی به طور ناخواسته پدر را فدای پاکدامنی خویش کرده است؛ به طوری که بوسه بر تربت پاکش نیازمند شایستگی است. درود بر مادران ما! افتخار فرزندی استان سیستان و بلوچستان را دارم که سراسر افتخار است. مادران پاکدامن سلحشور و عزتمند این دیار،  فرزندانی را تربیت کردند که توانسته‌اند صدای عدالت و افتخار ایرانیان را به گوشه گوشه جهان برساند.

نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان یادآور شد: اکنون این خواهران و مادران با علم و دانش توانمندتر شده‌اند و شایسته است این جمعیت ۵۰ درصدی سازوکار مناسب برای خدمت داشته باشند.

فاضلی تصریح کرد: بودجه‌ای را که در طول تاریخ واگذار نکرده‌ایم، بدهیم, مگر می‌شود با داشتن نیروی انسانی توانمند و متعهد و منابع سرشار و مرز فوق العاده آبی-خاکی، اینگونه واقعیت تلخ عدم توسعه را پیش رو داشته باشیم؟

او بیان کرد: معیشت جامعه مشکل اصلی ماست. مجلس که ۶۰ جلسه از آن می‌گذرد، همیشه با تذکر و اخطار به رئیس جمهور و وزرای کابینه همراه بوده است، آیا مشکل حل شد؟ گرانی و کاهش ارز دولت ادامه دارد، وظیفه دولت و مجلس چیست؟ آیا پاسخ این سؤال فقط گفتار و نشست و برخاست بی‌اثر است که محصولش جز ناامیدی و خدای ناکرده عصیان است؟ یک روز غفلت مجلس و دولت فاجعه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار