با وجود رفع محدودیت های کرونایی؛

مشهد با ازدحام مسافر و زائر رو به رو نیست

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی در زمینه ورود و خروج به مشهد و شهر‌های خراسان رضوی با ازدحام مسافران مواجه نیستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بیشتر مسافرانی که به مشهد می آیند دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت می‌کنند که همین امر مایه دلگرمی است.

او به همکاری موثر و مفید واحد‌های اقامتی رسمی در زمینه پذیرش مسافر و نیز رعایت توصیه‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در وضعیت موجود نیز روند اجرای توصیه‌های ابلاغی در این مراکز مطلوب و مورد تایید است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از مسافران، مجاوران و همه افراد نقش‌آفرین در زمینه خدمت‌رسانی در این بخش خواهش می‌کنیم با رعایت توصیه‌ها و انجام ندادن رفتار‌های خارج از این قالب در بهبود وضعیت سلامتی مشهد و نیز جلوگیری از تبدیل وضعیت شیوع بیماری ما را یاری دهند.

براتی در خصوص آمار ورودی مسافران و گردشگران مذهبی به استان خراسان رضوی و مشهد طی آذرماه بیان کرد: آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۶۳ درصدی را در بخش ورود وسائل نقلیه عمومی به مشهد و کاهش ۸۳ درصدی را به استان خراسان رضوی شاهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: میزان کاهش ورودی مسافر در دو بخش هوایی و ریلی به ترتیب شامل ۶۹ درصد و ۵۹ درصد است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:در مجموع طی ۹ ماه نخست امسال ۸۳ درصد در بخش حمل نقل عمومی جاده‌ای، ۷۸ درصد در بخش حمل و نقل ریلی و ۷۰ درصد در حوزه حمل نقل هوایی نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد کاهش ورود مسافر بوده‌ایم.

براتی اظهار کرد: خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری مقام نخست کشور در این زمینه را دارد.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.