مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

جشنواره کتابخوان و رسانه برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: جشنواره کتابخوان و رسانه با هدف اطلاع‌رسانی مناسب از فعالیت کتابخانه‌های عمومی و تقدیر از فعالان رسانه‌ای در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها، در ۶ بخش اصلی، ۲ بخش فرعی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت:خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین می‌توانند در ۶ بخش اصلی شامل خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت، گفتگو، مقاله، عکس خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری با ارسال آثار خود در حوزه کتاب و کتابخوانی در این جشنواره ارسال کنند.

این مسوول افزود: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره کتابخوان و رسانه می‌توانند با مراجعه به نشانی festivalpl.ir ضمن ثبت نام، آثار خود را که از ۱۷ مرداد تا اول بهمن‌ماه است به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

محمد بیگی تصریح کرد: جشنواره کتاب‌خوان و رسانه با هدف زنده نگه‌داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی، مسوولیت پذیری اصحاب رسانه در برابر خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، تقویت ارتباط بین رسانه‌ها، ایجاد زمینه شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت خبرنگاران در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر با این نهاد را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

هم‌اکنون ۵۹ کتابخانه عمومی در استان قزوین فعالیت دارد که از این تعداد ۳۷ باب کتابخانه نهادی و ۲۲ باب کتابخانه مشارکتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار