واکنش مسکو به دخالت‌های مقامات غربی درباره بازداشت ناوالنی

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از مقامات غربی خواست به قوانین بین‌المللی و قوانین این کشور احترام بگذارند و به مسائل داخلی خود بپردازند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در فیس بوک نوشت سیاستمداران غربی که در مورد وضعیت الکسی ناوالنی، وبلاگ نویس اظهاراتی می‌کنند، باید به قوانین بین المللی و قوانین روسیه احترام بگذارند.

او نوشت: من می‌خواهم از آقای [جیک] سالیوان [مشاور امنیت ملی جدید جو بایدن]- و سایر سیاستمداران خارجی که بیانیه‌های کنسرو شده را ارسال می‌کنند - بخواهم که به قوانین بین المللی احترام بگذارند، از نقض قوانین کشور‌های مستقل خودداری کنند و به مسائل کشور‌های خود بپردازند.

الکسی ناوالنی در بدو ورود به فرودگاه شرمتیوو مسکو از سوی مقامات امنیتی روسیه بازداشت شد. اداره زندان روسیه بازداشت الکسی ناوالنی را تایید کرد.

به دنبال آن بسیاری از مقامات خارجی به اظهارنظر و دخالت در خصوص این مسئله پرداختند. چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز یکشنبه خواستار آزادی وی شد و گفت: «بازداشت الکسی ناوالنی پس از ورود به مسکو غیرقابل قبول است. من از مقامات روسیه می‌خواهم تا او فورا آزاد شود.»

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتری خود نوشت: مقامات روسی باید به حقوق الکسی ناوالنی احترام بگذارند و او را فوراَ آزاد کنند. سیاسی کردن دستگاه قضایی غیرقابل قبول است.

پیش از این جیِک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن در واکنش به بازداشت الکساندر ناوالنی، مخالف دولت روسیه، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آقای ناوالنی باید فورآ آزاد شود و عاملان حمله زشت و شنیع به جان وی باید مجبور به پاسخگویی شوند. حملات کرملین به آقای ناوالنی تنها نقض حقوق بشر نیست، بلکه اهانت به مردم روسیه است که می‌خواهند صدای آن‌ها شنیده شود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم در اظهاراتی مداخله‌جویانه در حساب توئیتری خود نوشت: از تصمیم روسیه در زمینه دستگیری الکسی ناوالنی به شدت نگران هستیم. رهبران سیاسی دارای اعتماد به نفس از صدا‌های رقیب نمی‌ترسند و به اعمال خشونت علیه مخالفان سیاسی یا بازداشت آن‌ها به اشتباه، نیازی نمی‌بینند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان پس از بازداشت الکساندر ناوالنی اعلام کرد این موضوع که ناوالنی به محض ورود به روسیه از سوی مقامات این کشور بازداشت شد کاملا غیرقابل درک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
هر موردی پیش میاد سروکله کشورهای بی اراده و خفیف و ترسو پیدایشان میشود برای انتقاد کردن مثل آلمان فرانسه انگلیس که مثل .... از آمریکا حساب میبرند دقیقا مثل ...
آخرین اخبار