راه اندازی سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی با همکاری دانشگاه رازی

سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سامانه‌ای است که به تازگی با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه راه‌اندازی شده است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سامانه‌ای است که به تازگی با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه راه‌اندازی شده و هدف از ایجاد آن نیز برپایی مجامع انتخاباتی اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در بستر فضای مجازی است تا در این شرایط بیماری کرونا، نیازی به تجمع و برپایی مجامع حضوری نباشد.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با هدف معرفی این سامانه و دستاورد‌هایی که تاکنون داشته به بیان دستاورد‌ها و اهداف پیش روی این سامانه پرداخت.

محمدهادی عسگری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مشخص نبودن زمان احتمالی پایان این بیماری،گفت : این شرایط باعث شد تلاش کنیم از ظرفیت محیط‌های فناوری و بستر مجازی برای تداوم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

او ادامه داد: برای همین منظور سامانه‌ای در نظر گرفته شد تا تشکل‌ها و اتحادیه‌های علمی و تخصصی بتوانند در قالب آن به فعالیت‌های خود، آن هم به دور از اجتماع فیزیکی ادامه دهند.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از بین دانشگاه‌های سراسر کشور دانشگاه رازی با محوریت باشگاه دانشجویان این دانشگاه و نظارت اساتید طراحی این سامانه را بر عهده گرفت، ادامه داد: طرح اولیه این سامانه در جلسات وزارت علوم بررسی و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای برای طراحی نهایی این سامانه بین رئیس دانشگاه رازی و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منعقد شد.

عسگری با ابراز رضایت از طراحی این سامانه و توانمندی‌های آن، گفت: سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کفایت لازم برای برگزاری انتخابات مجامع اتحادیه‌های دانشجویی را داشته و تا کنون نیز مجمع چهار اتحادیه به صورت مجازی از طریق این سامانه برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه قرار نیست فعالیت‌های این سامانه صرفا به برپایی مجامع انتخاباتی محدود شود، افزود: امیدواریم به زودی فاز‌های دوم و سامانه این سامانه نیز راه‌اندازی شود تا بتوان از طریق آن بستر فعالیت‌های یبشتر فرهنگی و اجتماعی تشکل‌های دانشجویی را فراهم کرد.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتقد است، این سامانه نقش بسزایی نیز در انسجام بخشی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در سطح ملی داشته است.

عسگری از اهمیت فعالیت دانشگاه‌ها در شرایط کنونی که با بیماری کرونا مواجه هستیم یاد کرد و افزود: اکنون که مشکلات ناشی از این بیماری روح و روان بخشی از جامعه را مخدوش کرده، دانشگاه‌ها نقش بسزایی در آگاهی بخشی و ایجاد امید در جامعه دارند.

سیدمحمد بلادی مسئول باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی با اشاره به موفقیت این سامانه در برپایی مجامع انتخاباتی اتحادیه‌های دانشجویی، گفت: از فردا (۳۰ دی) به مدت هفت روز برپایی انتخابات مجامع در قالب این سامانه ادامه دارد.

او ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال شاهد برپایی مجمع الکترونیکی تمام اتحادیه‌هایی دانشجویی باشیم.

مسئول باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی با بیان اینکه تلاش شده فضای این سامانه به فضای مجامع واقعی و حضوری نزدیک باشد، ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های تصویری را نیز برای این سامانه در نظر گرفتیم.

او درباره چشم‌انداز آتی این سامانه گفت: بنا داریم با راه‌اندازی یک اپلیکیشن، امکان پیام رسانی و قابلیت بارگذاری مطالب را برای کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در سراسر کشور فراهم کنیم و در مرحله بعدی نیز اتوماسیون اداری با هدف نامه نویسی بین اتحادیه‌ها در سراسر دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

مسئول باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی با بیان اینکه در قالب این سامانه امکان راه‌اندازی اتحادیه‌های دانجشویی دیگر در آینده دیده شده، افزود: موضوع دیگری که در این سامانه لحاظ شده احراز هویت افرادی است که در مجامع شرکت می‌کنند و طی چند مرحله احراز هویت آن‌ها انجام می‌شود.

او با اشاره به فعالیت نزدیک به ۵۰ اتحادیه دانشجویی در سراسر کشور، گفت: با راه‌اندازی این سامانه نزدیک به یک میلیارد تومان در هزینه برپایی مجامع حضوری این اتحادیه‌ها صرفه‌جویی شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار